Себастиан Фетел подкрепя идеята F1 да посещава различни места. От друга страна пилотът на Астън Мартин заяви, че би било жалко, ако шампионатът се състезава далеч от основните писти в Европа.
В момента притежателят на търговските права на F1 Либърти Медия разширява обхвата на състезанията за Гран при и добавя нови дестинации като Маями и Лас Вегас. Въпреки това остават въпросителни относно съдбата на няколко от историческите места за провеждане на надпревари.
Докато Монако най-вероятно гарантира бъдещето си във Формула 1, договорите на Франция и Белгия изтичат в края на тази година. Пистата Пол Рикар се очаква да отпадне от спортния календар, докато Германия не показва признаци за завръщане.
Според Фетел, добавянето на нови трасета не трябва да е в ущърб на старите писти в F1.
„Мисля, че винаги е вълнуващо да се ходи на нови места, при условие, че те са добри и подходящи за нас„, каза той.
„Преди време САЩ отсъстваше от календара на шампионата. След това надпреварата в Остин. Тя се утвърди като вълнуващо и страхотно място за провеждане на състезание.“
„Може би друг чудесен пример е Сингапур. Допреди 2008 г. никога преди не бяхме ходили там. Сега е чудесно да се върнем тази година след двегодишно отсъствие. Това беше първото нощно състезание в F1. Смятам, че има нещо специално в тази писта и това място. Затова е добре да изследваме нови страни и дестинации.“
„Очевидно се надяваме че всички нови места, на които отивате, са допълнение. В същото време не искаме да изгубим местата, на които сте ходили толкова дълго време. Затова изваждането на Мелбърн от календара не е правилно. Ще е жалко, ако загубим някои основни надпревари от календара на F1.“
Тази година в спорта ще се проведат рекордните 23 Гран при. Но през януари главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали намекна за потенциално намаляване на броя на събитията в бъдеще.
Италианецът обаче намекна и за възможността за ротация на определен брой състезания в календара . Това е опция, която би се харесала на Фетел.
Независимо от това как ще бъде съставен графикът на световното първенство, той трябва да запази правилната комбинация от нови и традиционни писти, настоява Фетел.
„Има огромни финансови интереси в новите места, на които отиваме. В крайна сметка F1 е бизнес„, каза той.
„Но мисля, че за нас това е спорт и е нашата страст. Така че ние не гледаме на това като на бизнес. Ние го възприемаме по-скоро като спорт. Да, местата, които посещаваме, имат значение заради тяхната история и традиции.“
„Календарът на F1 трябва да е нещо като смесица между проучване, но и задържане на местата, които имат история и голяма база фенове.“
„Смята, че немислимо да изгубим страна като Италия. Вероятно там плащат по-малка такса. Но да, това е състезание, което трябва да задържим.“
Timeline cleanse. ✨ pic.twitter.com/n4ZQmdIQh0
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) April 15, 2022
Пилотът на Ферари Карлос Сайнц също е привърженик на решението за ротационен график като начин да се запази присъствието на класическите европейски писти в календара на F1.
„Надявам се, че в бъдеще ще успеем да намерим компромисен вариант. Така състезанията, които не могат да си позволят да бъдат в календара всеки сезон, ще могат да присъстват в шампионата веднъж на две или на три години.“
„Също така продължаваме да се връщаме на местата, на които винаги сме били. Бизнесът си е бизнес. Предполагам, че Либърти и Формула 1 ще видят какво трябва да направят за бизнеса.“
„Но не бих искал да спра да се състезавам в Европа. Това е чудесно място за провеждане на надпревари. Освен това там е нашето наследство. Смятам, че трябва да продължим да се връщаме, дори и да не е всяка година. Важното е да запазим някои класически писти в календара.“