След като F1 потвърди оставането на историческата писта Имола до 2025 г., медията racingnews365.com com направи преглед на всички писти и техните договори.
Имола е домакин на Гран при на Италия през сезон 1980. След това в периода 1981-2006 г. е била в календара под името Гран при на Сан Марино. След 2006 г. Имола е извадена от календара от тогавашния шеф на F1 Бърни Екълстоун. Година по-късно бе направен основен ремонт на инфраструктурата и лека промяна в оформлението на пистата.
Трасето се завърна през сезон 2020 след като бяха отменени редица състезания поради пандемията от коронавирус. По-малко от шест месеца след това отново имаше надпревара от F1. После Имола намери постоянно място в календара и ще остане поне за следващите три години. Въпреки че договорът не е толкова дългосрочен в сравнение с други дестинации в календара, Имола има споразумение, коeто е по-дълго от много други писти, най-вече в Европа.
This week → #F1Testing 🙌
Next week → First race of the season! 🤩#F1 pic.twitter.com/CYIzWw6ybr
— Formula 1 (@F1) March 7, 2022
Кои писти имат най-кратки договори за провеждане на състезания от F1?
Макар че Гран при на Монако присъства в календара за 2022 г., договорът за мястото на провеждане е само до края на миналата година. В момента се водят преговори за подновяването му.
Договорите за домакинство на Франция, Мексико и Австрия изтичат през 2022 г. Въпреки това в Австрия има опция за удължаване с още два сезона. Историческите вериги като Силвърстоун, Сузука и Монца ще приключат от настоящите си споразумения през 2024 г.
В средата на миналия месец пистата в Тексас поднови своя договор, което ще я задържи поне до сезон 2026. Същото нещо се отнася и за Каталуния.
До момента най-дългото споразумение е на Гран при на Бахрейн. Надпреварата на острова ще остане до 2036 г. След това се нарежда Катар, който трябва да се завърне догодина и да остане до сезон 2031. Все още не знае дали състезанията ще се провеждат на Лосаил или на напълно нова улична писта. Трасето в Маями, което ще дебютира тази година също има договор до 2031 г.
После в списъка е Гран при на Абу Даби, която наскоро поднови своето споразумение до края на това десетилетие.
Списък на договорите за домакинство на състезания от F1:
Държава | Писта | Първо състезание | Договор до |
Бахрейн | Сахир | 2004 | 2036 |
Саудитска Арабия | Джеда | 2021 | 2025 (състезанието може да се премести в Кидия) |
Австралия | Албърт парк | 1996 | 2025 |
Италия | Имола | 1980 | 2025 |
САЩ | Маями | 2022 | 2031 |
Испания | Каталуния | 1991 | 2026 |
Монако | Монте Карло | 1950 | 2021 (в момента се водят преговори за удължаване) |
Азербайджан | Баку | 2016 | 2024 |
Канада | Жил Вилньов | 1978 | 2029 |
Великобритания | Силвърстоун | 1950 | 2024 |
Австрия | Ред Бул Ринг | 1970 | 2022 (има опция за удължаване) |
Франция | Пол Рикар | 1971 | 2022 |
Унгария | Хунгароринг | 1986 | 2027 |
Белгия | Спа-Франкоршамп | 1950 | 2022 |
Нидерландия | Зандвоорт | 1952 | 2023 (има опция за още 2 години) |
Италия | Монца | 1950 | 2024 |
Сингапур | Марина Бей | 2008 | 2028 |
Япония | Сузука | 1987 | 2024 |
САЩ | Тексас | 2012 | 2026 |
Мексико | Ерманос Родригес | 1963 | 2022 |
Бразилия | Интерлагос | 1973 | 2025 |
ОАЕ | Яс Марина | 2009 | 2030 |
Китай | Шанхай Интернешънъл | 2004 (завръща се през 2023 г.) | 2025 |
Катар | Лосаил | 2021, (завръща се през 2023 г.) | 2031 (състезанието може да се премести на друга писта) |