Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел: В Китай научихме ценен урок

Фетел: В Китай научихме ценен урок

60
0
Себастиан Фетел

След три полпозишъна и две победи невероятната серия на Себастиан Фетел в световния шампионат на Формула 1 бе прекъсната в Шанхай от Люис Хамилтън. Немският пилот на Ред Бул обаче е категоричен, че в нито един момент не е очаквал защитата на световната му титла от 2010 г. да е лесна. Според него битката ще се води във всеки отделен старт от сериите.

В определени дни може да завършиш втори, пети, десети, но това е животът. Това е Формула 1. Обожавам да се състезавам, колата е великолепна – обясни най-младият шампион в историята на спорта.

Фетел бе сравнително доволен от квалификацията си на трасето до Шанхай, въпреки че отново бе начело в подреждането. В Q3 той успя да извлече по-голяма част от потенциала на RB7 в сравнение с предходните два сегмента.

В неделя всичко започва от нула, а хората твърде често го забравят. Засега съм безкрайно щастлив от отбора – начинът, по който всички остават концентрирани – допълни Себ.

Стартът на Гран при на Шанхай не бе особено добър за него – и двата Макларън-а го изпревариха.

В кокпита усетих, че нещо не е както трябва. Вероятно и бях прекалено агресивен след началото. KERS не може да се използва, докато не стигнеш 100 км/ч, така че веднага изгубих позиция спрямо Дженсън [Бътън] и после Люис [Хамилтън] бе зад мене. Опитах да се защитя в първия завой, но в определен момент трябва да се откажеш. Битката с Люис бе честна, а и истинско забавление – обясни немецът.

Според него загубата на места в началото също е изиграла сериозна роля за развоя на събитията до финала, тъй като ако бе повел, щеше да има по-голяма свобода да избира между два и три питстопа. Недоразумението, когато Бътън пък спря в неговия бокс, бе повод за доста шеги.

Влязох в пита и се чудех какво става, виждайки Дженсън да спира на моето място. Надявах се само човекът отпред да реагира навреме и да му даде знак да продължи. За момчетата е трудно, когато ритъмът им се прекъсва по този начин. Ами ако му бяха сменили гумите?! Кашата щеше да е пълна, а аз може би трябваше да прескоча до Макларън! – смееше се Фетел.

В края на надпреварата той бе изпреварен от Хамилтън, когато гумите му вече не държаха – и шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер призна, че 4 обиколки не са стигнали стратегията им да проработи. Себастиан останал доста изненадан от това, че англичанинът го задмина точно в седми завой и го поздрави за маневрата.

От цялата тази история научихме ценен урок. Избраната от мен стратегия не бе най-добрата. Но това се разбира чак след финала. Ако състезанието бе малко по-кратко, ако гумите още държаха – нещата щяха да са различни. В самия край обаче имах сериозни грижи – призна шампионът.