Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ограничиха наклона на предните гуми на Монца

Ограничиха наклона на предните гуми на Монца

51
0
гуми,Пирели

Екипите от Формула 1 трябва да се придържат стриктно към препоръката на Пирели относно ъгъла на сходимост на предните гуми – 3,25 градуса, стана ясно днес сутринта на пистата Монца след поредните разговори между отборите, производителя на гуми и ФИА.

Причината за продължителните дискусии бе проблемът, възникнал с няколко автомобила след квалификацията на Спа-Франкоршамп преди две седмици. Тогава Ред Бул отправиха молба да сменят предните гуми на колите си с основанието, че са твърде повредени и представляват опасност. Те бяха избрали особено агресивен ъгъл и съответно имаха блистъринг и износване вътрешната част на предните гуми. Смяната обаче не им бе разрешена и дни след двойната си победа в Белгия от екипа обясняваха колко сериозен е бил проблемът и колко притеснени са били за пилотите си.

Както ClubS1 подробно писа, в Белгия предните гуми на „биковете“ бяха наклонени на 4,3 градуса при препоръка от Пирели за не повече от 4. Затова и от производителя на гуми контрираха отбора с изявлението, че Ред Бул така или иначе не са се придържали към техните данни – в противен случай не биха имали грижа. Това доведе до по-сериозната намеса от страна на ФИА.

За уикенда в Италия от Пирели препоръчаха да се използва ъгъл от 3,25 градуса, обяснявайки, че така няма да има блистъринг. В тази връзка рано тази сутрин рейсдиректорът Чарли Уайтинг публикува документ №25, в който се казва, че след квалификацията настройките на автомобилите ще се проверяват, за да се следи дали указанията от производителя на гуми са следвани.

Всеки болид с реглажи извън посочените препоръки ще бъде докладван на стюардите като нарушаващ член 2.3 от техническите правила на F1 (засягащи опасни конструкции) – се допълва в изявлението.

За улеснение на проверката всички отбори трябва да предоставят на техническия делегат на ФИА Джо Бауер конкретните си квалификационни настройки в запечатан плик преди старта на сесията за разпределение местата на стартовата решетка.

С ограничаването наклона на предните гуми екипът на Кристиан Хорнер има по-малки възможности, но както сподели снощи Кристиан Хорнер за ClubS1 тимът му има и други варианти да се противопостави на съперниците с по-мощни двигатели.

Гумите пък показаха сравнително добра издръжливост вчера, като твърдите правеха по 25 тура, а софт – 15, при това и с по-агресивни наклони.