Начало Формула 1 ФИА обясни защо се е стигнало до по-ранното показване на карирания флаг

ФИА обясни защо се е стигнало до по-ранното показване на карирания флаг

3
0
Чарли Уайтинг

Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг обясни защо се е стигнало до по-ранното показване на карирания флаг в Гран при на Канада. Знамето беше развято в края на 69-ата обиколка, а до края имаше още 1 тур. В крайна сметка бе решено крайните резултати да се сформират от класирането след 68-ата обиколка.

Според Уайтинг става въпрос за неразбирателство между официалните лица на състезанието. Стартерът на състезанието е смятал, че пилотите са влезли в своята последна 70-а обиколка и е казал на модела Уини Харлоу да развее флага, когато Фетел излезе на старт-финалната права. Тя го стори, но Себастиан веднага се усъмни в това, а от отбора му казаха да продължи да натиска.

Ситуацията е била интерпретирана като такава при показване на червен флаг, при която класирането се сформира според това 2 обиколки преди развяването на карирания флаг. Това не доведе до промени в топ 10, като само най-бързата обиколка бе за Макс Верстапен вместо за Даниел Рикиардо, който записа най-бързия тур в 70-ата обиколка.

„Карираният флаг беше показан една обиколка по-рано заради неразбирателство със стартера – този, който дава началото и края на състезанието, обясни Уайтинг. – Той мислеше, че това е последната обиколка и се обърна към рейс контрола това да бъде потвърдено.

Те го потвърдиха, но изглежда не са разбрали какво точно иска да каже. След което каза на човека с флага (в случая Уини Харлоу) да го развее. И това се случи обиколка по-рано. Случилото се няма нищо общо с това, че жената е известна личност.“

Уайтинг смята, че стартерът е бил подведен от телевизионната графика, която показва в коя обиколка е лидерът в състезанието, а не колко обиколки са направени. Такова объркване доведе до подобна ситуация в Китай през 2014 г.

„Мисля, че хората, които не работят във Формула 1, понякога са малко объркани от графиката, която виждат на екрана. Всички знаем, че 69/70 означава, че сме в 69-ата обиколка, но някой, който не гледа редовно състезанията, може да си помисли, че вече са изминати 69 тура и сме в последната 70-а обиколка. За щастие това не повлия на резултатите и никой не пострада.“