Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА обмисля да въведе 10 секунди наказание за нарушаване границите на пистата

ФИА обмисля да въведе 10 секунди наказание за нарушаване границите на пистата

2199
0
Гран при на Австрия, Ред Бул Ринг, Шпилберг, Целтвег
снимка: Пирели

Прословутото нарушаване границите на пистата отново се върна на дневен ред, тъй като ФИА обмисля да наложи изискване за по-строго наказание за прескачане на лимитите. Рейс контролът на надпреварите от Формула 1 поставя ограничения на определени места от трасетата. Преминаването на границата носи наказания. По принцип стюардите могат да избират от няколко варианта на санкции, но обикновено налагат 5 секунди. В състезанията нарушаване на лимитите се позволява до три пъти. След това се налага наказание. Санкционират се и изпреварвания с излизане отвъд границите, когато рейс контролът прецени, че има спечелено предимство.

Ограниченията по пистите многократно бяха обсъждани през последните сезони. На отделни писти – като Ред Бул Ринг в Австрия например – се стигна до откровено абсурдни ситуации с над хиляда възможни нарушения. Имаше разглеждане на видео материали след финала на състезание. Налагаха се многобройни наказания също след приключване на надпреварата. В отделни случаи имаше натрупване на санкции и изчисления с колко точно секунди е наказан провинилият се пилот.

Доста състезатели освен това бяха недоволни от налагането на 5 секунди. Причината бе, че при битка между болиди със сериозна разлика в скоростта по-бързата кола може да отвори достатъчна разлика, за да елиминира на практика санкцията. Заради това ФИА обмисля да налага вече 10 секунди наказание.

„Това звучи и е доста строго“, коментира Шарл Льоклер. „Основният приоритет би трябвало да се оправи проблема или поне да ни се помогне да спазваме по-добре тези ограничения.“

„В момента всъщност не виждаме белите линии така, както са разположени. Според мен и 5 секунди бяха твърде сурово наказание. 10 вече е прекалено“, допълни пилотът на Ферари.

Джордж Ръсел посочи, че от предаванията по телевизията изобщо не става ясно колко трудно е да се спазват ограниченията.

„Седиш в кокпита толкова ниско, че на практика виждаш само горните 15 см от гумите си. Колите са на 70 мм от пистата, в края на правите са дори още по-ниско. Нужен ни е бордюр, който можем да почувстваме. А на някои писти изобщо няма лимити. Само на няколко трасета се случват проблемите с тези ограничения“, коментира състезателят на Мерцедес.

Ланс Строл предложи едно решение, за което се говори отдавна – да се насипе например чакъл в зоните за сигурност. По този начин наказанието за пилота, нарушаващ естествените ограничения на трасето, ще идва от само себе си.