ФИА отлага въвеждането на новите изисквания за спиранията в бокса за Гран при на Белгия
Техническата директива за питовете освен това е отново преработена. Промените, чиято цел бе да забавят спиранията в бокса, чиято продължителност е около 2 секунди, предизвикаха недоволството на Ред Бул и още няколко тима. Най-силно обаче протестираха от отбора от Милтън Кийнс.
В техническата директива, която бе издадена в края на юни – TD22A – имаше въведено минимално време за реакция от 0,15 сек за определени етапи от смяната на гумите. Това бе направено с цел да се предотврати сигнал от механиците за приключила работа, когато гайката на колелото още не е напълно затегната. Според информация на racefans.net в TD22B ограничението е премахнато. Вместо това е посочено, че система със сензори, засичащи кога гумата е поставена, трябва да е в състояние да предотврати пускането на колата ако гайката не е затегната. Необходимо е също така да не се дава сигнал за приключила смяна преди пълното й завършване. Отборите без сензори трябва да докажат, че хората им са в състояние да проверят, че гайките са затегнати преди пускане болида от пита.
Променен е и допускът за пускане на автомобилите след приключила смяна
В предишния вариант се изискваха минимум 0,2 сек от свалянето на колата от повдигачите и знака към пилота да тръгне. В ревизирания вариант се посочва, че няма да се толерира сигнал за моментално тръгване, тъй като се счита за опасен. Времето за реакция обаче е намалено на 0,1 сек.
Шефът на Макларън Андреас Зайдл посочи, че промените се дължат на обратната информация от отборите.
„Реакцията има смисъл според нас. Основната цел на директивата е питстоповете да са безопасни. Другото е да се осигури равнопоставеност помежду ни при интерпретацията или прилагането на правилата“, каза още Зайдл.
Celebrating the first #F1Sprint with the TEAM 👏 Bring on race day 👊 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/g7AY95o80i
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) July 17, 2021