Начало Избрани ФИА проверява болида на Ферари, използван по време на тестовете на Пирели

ФИА проверява болида на Ферари, използван по време на тестовете на Пирели

3021
0
Ферари F1-75
снимка, Ферари

ФИА иска да получи яснота от Ферари относно спецификацията на частите на автомобила от F1, с който Скудерията  участва в неотдавнашния тест на гуми в Имола. Това се случва след като част конкурентните отбори зададоха въпроси за законността на болида на италианците.

Ферари беше един от четирите отбора, които участваха в двудневния тест на гуми след Гран при на Емилия Романя. Целта на това изпитание бе подпомагане на работата по разработването на гумите на Пирели за 2023 г.

Но стана ясно, че съперниците са поставили под въпрос дали във Ферари са спазили напълно правилата с начина, по който е избрало да работи с различни спецификации на пода по време на еднодневните тестове.

В сряда сутринта отборът пусна Шарл Льоклер, а следобед Карлос Сайнц. На някои снимки се вижда, че двамата пилоти работят с различни спецификации на пода.

Правилата за тестване на гуми във Формула 1 са доста строги по отношение на ограниченията, които отборите могат да поставят. Съперниците са били предупредени от факта, че F1-75 на Сайнц изглежда е бил оборудван с нова спецификация на пода.

Наскоро преработеният член 10. 8 от Спортния правилник на Формула 1 определя изискванията към отборите по отношение на частите, които могат да използват, и забранява на отборите да използват нови експериментални части.

Правилото на ФИА гласи следното нещо:

Автомобилите на тези тестове трябва да използват само компоненти от спецификацията, които са били използвани в поне едно (1) състезание или TCC [тестване на текущи автомобили] през текущата година на шампионата. Тези автомобили трябва да отговарят напълно на разпоредбите на техническия правилник.“

В него се добавя: „Не се допускат тестови части, промени в компонентите или промени в настройките, които дават каквато и да е информация на Състезателя, която не е свързана с теста на гумите.“

Механичните промени в настройките, промените в управлението на пилота и промените в компонентите са разрешени. Това се допуска само ако предварително е договорено с доставчика на гуми, който смята, че те са необходими за правилната оценка на гумите или за завършване на теста на смесите.“

Приема се, че проблемът с теста на Имола е свързан със спецификацията на пода, която е била пусната следобед.

Медията Моторспорт Италия е разбрала, че поне два отбора са се свързали с ФИА, за да проверят законността на действията на Ферари. Освен това други екипи от F1 внимателно разглеждат въпроса.

Източници посочват, че управителният орган води диалог с Ферари, за да се осведоми за това какво се е използвало по време на теста на Пирели. В допълнение ФИА иска да се увери, че правилата са напълно спазени от Скудерията.

Действията на Ферари по време на теста се случват в период, в който отборите усилено разработват своите подове. Целта е опит за премахване на така нареченото „подскачане.“ Този феномен създава проблеми на голяма част от тимове след началото на тестовете в Барселона.

Новият под на Ферари, който е в центъра на дебатите, е с променен ръб. Освен това е изхвърлено крайното крило в стил Макларън. Британците въведоха тази новост в началото на сезона.

Освен това новият компонент разполага с ремък, монтиран по подобие на Ред Бул. Той се разглежда като ключов компонент за предотвратяване на отскачането на автомобилите.

Медията Моторспорт Италия пише, че отборът, който поставя въпроса, е Макларън. Тимът от Уокинг очевидно е подготвил писмо с разяснения до ФИА. От Ферари са заявили, че изобщо не се притесняват от евентуална проверка. Според тях, техническата спецификация на автомобила е 100% съвместима с правилата.

Малко преди началото на уикенда в Маями стана ясно, че Ферари ще предостави нов двигател за Шарл Льоклер. Той ще бъде същата спецификация както преди и няма да им нова хибридна система. Тази промяна е била предварително планирана от италианците. Първият двигател ще бъде използван отново в Монако. Клиентските екипи на Скудерията Хаас и Алфа Ромео също ще преминат към втора задвижваща система.