Нова техническа директива на ФИА цели да прекрати практика, която според федерацията отбори от Формула 1 използват, за да придадат допълнителна гъвкавост на крилата си. Според информация на Моторспорт тимът на Астън Мартин е бил предупреден още в Азербайджан в началото на сезон 2023 да промени конструкцията на предното крило.
Смята се, че става дума за конструкция, позволяваща известна подвижност на компоненти от предни и задни крила. Възможността за движение не може да се установи при стандартните краш и тестове с натоварване.
Директивата е TD018 и е разпратена до отборите преди надпреварата в Нидерландия миналия уикенд. В нея се посочва, че според ФИА „се използват конструкции с нарочно проектиран конкретен дизайн, създаващ движение между съседни елементи“
Цитирана е точка 3.2.2 от техническите правила на Формула 1. Тя гласи, че всички компоненти трябва да са неподвижни и съответно да нямат влияние върху аеродинамичното представяне на колите. Казва се също така, че „тези компоненти трябва да представляват равномерна и солидна непрекъсната повърхност при всякакви обстоятелства“.
Отсега нататък при хомологиране и промени на крилата F1 отборите ще трябва да представят на ФИА чертежи и схеми за сглобките на елементите на предното крило към носа и на страниците на задното към структурите в задната част на автомобилите. Така федерацията ще може да проверява по-детайлно монтирането и извън изпитанията с натоварване, които се прилагат, за да се установи дали нещо се огъва повече от допустимото. Чертежите и схемите за настоящите конструкции трябва да бъдат предадени до 8 септември.
Изискванията на TD018 влизат в сила от Гран при на Сингапур, която е в средата на септември. (Самото състезание е на 17 септември.) Причината за това е да се даде време на отборите, ако някой екип трябва да промени нещо по крилата си. ФИА винаги постъпва по този начин при въвеждането на изисквания по време на самия сезон.
Some post-race analysis on the latest cooldown room podcast with Max, Fernando and Pierre 👀🎧#DutchGP #F1 pic.twitter.com/glU9J5lX7I
— Formula 1 (@F1) August 29, 2023