Състезателният директор Едуардо Фрейташ съобщи на екипите от Формула 1, че ФИА вече ще измерва по-прецизно температурите на въздуха и тимовете ще трябва също по-прецизно да контролират температурата на горивото. То трябва да бъде с най-много 10 градуса по-ниска температура от външната, но вече измерена до няколко десети, а не закръглена към цяло число.
В официалното съобщение на ФИА се казва, че „температурата на въздуха, което се изпраща един час преди всяка тренировъчна сесия и два часа преди състезанието вече ще се показва до един десетичен знак“
Така ще се избегнат проблеми и съмнения за редовност на горивото, каквито се появиха в Испания преди седмица. Тогава колите на Ред Бул и Алфа Таури напуснаха боксовете секунди преди пита да затвори, за да може горивото до достигне желаната температура от 24 градуса, докато двигателите работеха на място. Външната температура междувременно се повиши и имаше много коментари, че горивото им би трябвало да бъде 25 градуса при външни 35.
Екипите във Формула 1 винаги са се стремили до поставят възможно най-охладено гориво. То е с по-голяма плътност и горивният процес е максимално добър. Особено при ограничаващи използваното количество гориво регламенти това винаги е било проблем. ФИА измерва температурата на горивото независимо от екипите през цялото време през новите дебитомери, които постави преди няколко сезона.
Екипите също така настояват за по-дългосрочна промяна в процедурата. Тя може да включва температурата на въздуха да бъде декларирана по-рано – три часа преди старта например. Така ще имат повече време да направят температурните си изчисления преди горивото да отиде в автомобилите два часа преди началото.
Проблемът с горивото беше подчертан за първи път, когато колите на Астън Мартин не можаха да отидат на стартовата решетка в Маями
Пиер Гасли пък даде да се разбере колко стресиращо е било да се наложи да чака в Испания.
„В един момент можех да видя часовника и си помислих, че би било страхотно да тръгнем. Успяхме за около 20 секунди“, размишляваше той, когато беше попитан за преживяването от motorsport.com. „Проблемът е, че малко се смеехме на това преди състезанието, на тази история с горивото, която се случи в Маями. И тогава се озовахме в същата ситуация. Радвам се, че успяхме да оправим всичко.“
The iconic Monaco tunnel 🤩🍿#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/BiAOjXkkrD
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022