ФИА ще затегне тестовете на предните крила от сезон 2025. Информацията е на няколко източника и идва, след като от федерацията неколкократно заявиха през миналия сезон, че няма проблем с тях. В самия край на 2024 г. дори отговарящият за едноместните състезателни болиди във ФИА Николас Томбазис обяви, че изпитанията за предните крила няма да се променят. След това обаче са били проведени дискусии и в крайна сметка тестовете ще бъдат затегнати. Новите изисквания ще бъдат въведени на по-късен етап от първенството, а не от самото му начало.
От ФИА са разпратили на отборите обновена версия на TD18, в която са описани допуските за гъвкавост на предните крила, както и тестовете, които те трябва да издържат
Твърди се, че вследствие на новите изисквания ще се изгуби ⅓ от гъвкавостта на елементите на предните крила. Правилата за задните крила бяха променени още миналия сезон, за да се елиминират системи като т.нар. мини DRS на Макларън.
Проучването на ФИА на предните крила продължи няколко месеца. Той дойде след съмнения за гъвкавостта на крилата на Макларън и Мерцедес. На болидите бяха монтирани допълнителни камери за следене още преди лятната ваканция. Наблюдението и изследванията продължиха няколко състезания.
„Допълнителни тестове за предните крила ще се прилагат от Гран при на Испания нататък. Този подход се прилага, за да могат отборите да се адаптират без да е необходимо да се изхвърлят вече произведени компоненти.“
„Тези промени целят допълнително подсилване на възможността ни да наблюдаваме и прилагаме правилата относно гъвкавостта на отделни елементи, за да осигурим еднакви условия за всички участници и да промотираме честни и вълнуващи надпревари“, се казва в изявление на ФИА.
Гран при на Испания е планирана за 1 юни тази година. До тогава ще е изминал ⅓ от световния шампионат за 2025 г. – 8 от общо 24 старта. Имало е предложение измененията да влязат в сила от Гран при на Емилия Романя на 18 май. То не е било прието.
View this post on Instagram