Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА може да забрани квалификационните режими още за Спа, от Ферари одобряват...

ФИА може да забрани квалификационните режими още за Спа, от Ферари одобряват мярката

5900
0
Люис Хамилтън, Шарл Льоклер
Люис Хамилтън и Шарл Льоклер; снимка: Мерцедес

ФИА може да забрани квалификационните режими на задвижващите системи още за надпреварата след Гран при на Испания – състезанието в Белгия на пистата Спа-Франкоршамп. Първоначалната информация бе, че тази промяна ще е от следващия сезон. Смята се, че този вариант все още е възможен.

Международната федерация уведоми екипите за плановете си с писмо на генералния секретар на ФИА Питър Байер

Тя ще издаде техническа директива, с която ще изиска от отборите да карат в част от състезанието с използвания в квалификацията режим. Настройките за сесиите за разпределение местата на стартовата решетка са такива, че агрегатите се натоварват максимално, което ги прави неподходящи за състезания. Те се използват само за няколко тура. През последните години бяха най-забележими при Мерцедес и станаха известни като „парти режим“.

От ФИА предприемат мярката поради две основни причини. Първата е, че растящата сложност на реглажите на моторите затруднява осигуряване работата на агрегатите в рамките на правилата

Посочен е член 2.7 от техническия регламент. Според него участниците са задължени автомобилите им да отговарят на правилника във всеки един момент от събитие.

Според федерацията също така характерът на някои квалификационни режими може да ги постави в нарушение на забраняващите помощни системи за пилотите правила.

Реакциите на действията на ФИА бяха различни. В Уилямс например бяха разочаровани. И Джордж Ръсел, и Николас Латифи споделиха, че режимите носят разлика в квалификацията. Във Ферари обаче приеха положително новината.

„Честно казано, това няма да ни се отрази особено и смятам, че може да има позитиви за нас. Ние нямаме нищо различно в квалификациите спрямо състезанията и съответно нищо няма да се промени“, обясни Шарл Льоклер.

Според Себастиан Фетел влиянието на забраната зависи от това какво можеш да направиш със задвижващата си система.

„Ако имаш нещо на мотора, позволяващо да изминеш определени километри с повече мощност или по-голямо натоварване, то новината вероятно не е добра. Но както Шарл спомена, нас не ни бърка особено“, допълни немският пилот.