Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА затяга изискванията за работа с гумите и проверките им по време...

ФИА затяга изискванията за работа с гумите и проверките им по време на F1 състезателни уикенди

1478
0
питлейн, бокс, боксове
снимка: Пирели

В заключенията на Пирели за спуканите гуми на Макс Верстапен (Ред Бул) и Ланс Строл (Астън Мартин) бе оповестено, че те не се дължат на дефекти или на неправилна употреба от страна на отборите. Същевременно бе съобщено, че директивата за работа с гумите е допълнена и ще има нови процедури. Според информация на racefans.net техническа директива TD003, отнасяща се до това как отборите трябва да работят с гумите, е сериозно удължена.

Всички нови изисквания влизат в сила веднага, още от този уикенд за Гран при на Франция

Твърди се, че забранява редица различни практики на отборите и определя серия нови проверки на налягането и температурата на гумите. Екипите са предупредени, че нарушение на новите ограничения може да доведе до докладването на съответния тим пред стюардите. На отборите е съобщено, че тъй като наляганията на гумите понастоящем не могат да бъдат надеждно измервани по време на надпреварите, то е тяхна отговорност да спазват препоръките на Пирели във всеки момент от състезателния уикенд. Това по принцип важи за автомобилите като цяло, но сега е направено уточнение конкретно за работата с гумите.

Процедурите за контрол на налягането са подсилени

Въведени са нови изисквания, забраняващи на отборите да охлаждат гуми, след като минималното стартово налягане вече е било проверено. Ако след такава проверка отбор забави потеглянето на болид от пита след сваляне на одеялата, това ще бъде считано за охлаждане на гумите. Причината за закъснение за потегляне с повече от 30 секунди или повторение на забавяне ще трябва да бъдат изрично разяснявани от екипа. Ще бъдат преглеждани гумите, с които всеки от пилотите е дал най-добрата си обиколка в квалификацията (в съответния сегмент, до който състезателят е стигнал), използваните в състезания и спринтове комплекти, както и избрани други чифтове.

На отборите е съобщено също така, че не може да променят състава на газа, използван за напомпване на гумите. ФИА ще измерва температурата им в питовете по време на квалификация и състезание. Това ще се прави възможно най-близо като време до поставянето на комплект на кола.

Проверките на наляганията ще се извършват посредством калибриран от Пирели манометър. Тези на температурата – с инфрачервено устройство.