Начало Рали Фолксваген направи успешен тест на ID. R на Нюрбургринг

Фолксваген направи успешен тест на ID. R на Нюрбургринг

229
0
Фолксваген ID. R
снимка: Фолксваген Моторспорт

Фолксваген ID. R направи първите си обиколки на писта. Автомобилът претърпя сериозни промени, тъй като ще се опита да подобри световния рекорд на легендарната писта Нюрбургринг за обиколка на кола с електрическо задвижване. Ромен Дюма изпълни сериозна тестова програма на близо 21-километровото трасе.

„Очаквано, Нюрбургринг ни постави трудни предизвикателства”, коментира моторспорт директорът Свен Смийтс. „В този тест работихме изключително по настройките на автомобила, за да сме сигурни, че пасват на това уникално трасе – особено по отношение на шасито. Енергийното управление вече функционира много добре.”

Ромен Дюма
Ромен Дюма; снимка: Фолксваген Моторспорт

Дюма сподели, че за него моментът на излизане на любимата му писта е бил особено хубав.

„Скоростта в завоите е много по-висока с ID. R, отколкото съм свикнал с GT автомобилите. Чувствам се чудесно в кокпита, което е особено важно тук. Нюрбургринг има по-големи и значително повече неравности от трасетата, на които тествахме досега. Концентрирахме се върху адаптирането на амортисьорите и височината, така че да паснат на характеристиките на трасето.”

За да напаснат максимално ID. R към пистата, от Фолксваген Моторспорт са адаптирали пода на колата

Спойлерът отпред е нов, както и задното крило – то ще е значително по-ниско от използвания на Пайкс Пийк вариант. Конструкцията на задната част трябва да дава достатъчно високо аеропритискане в среднобързите и бързи завои на Нюрбургринг, където кривите са 73!

Фолксваген ID. R
снимка: Фолксваген Моторспорт

За да се намали допълнително челното съпротивление в отделни сектори, Фолксваген ще използва и познатата от Формула 1 Drag Reduction System (DRS). В Гран при системата подпомага изпреварванията по време на надпревари. ID. R няма да се състезава с други коли, но подвижният елемент на задното крило ще се отваря с цел по-високо ниво на съхранение на наличната енергия.  DRS-ът ще е от особено значение, когато ID. R стигне в края на обиколката до трикилометровата права Дьотингер Хьое.

Тъй като автомобилът е с електрическо задвижване, се изискват и по-малко отвори за охлаждане. Това също допринася за подобрението на аеродинамиката.

Настоящият рекорд за обиколка на 20,832-километровия Нюрбургринг-Нордшлайфе на автомобил с електрическо задвижване е 6:45.9 минути.