Начало Автомобили Ford EcoSport – компактен SUV с големи амбиции

Ford EcoSport – компактен SUV с големи амбиции

40
0

Kuga не е вече единствен SUV в гамата на Ford. Семейството набъбна с компактния градски EcoSport и с големия и луксозен Edge. Точно дребосъчето се оказа много впечатляващо за няколко мои познати, а когато се появих с него на писта „Дракон“ в Калояново, собственикът на трасето Христо Стоилов направо хлъзна: „Откъде го взе това дребосъче!“ Той е всепризнат любител на марката  Ford, когато врътна няколко кръгчета на пистата, бе много впечатлен.

Наистина EcoSport е впечатляващ автомобил. Изграден е на платформата на Fiesta и дори много от елементите н интериора са от този модел, но воланът например е огт Focus. Това е кола, предназначена за пазари като Южна Америка и Индия. С „лек грим, малко пудра и променена фризура“, преработеният EcoSport печели все повече купувачи и в Европа. Споменатият стилов ретуш правят визията на автомобила по-модерна и по-симпатична. Интересно решение е дизайнът на задната врата, която се отваря настрани. Тази промяна е направена за по-лесен достъп до багажника. Отпадането на резервното колело на задния капак значително облекчава паркирането и прави видът на автомобила по-близък до европейските вкусове. Направо си прилича на едно по-голямо компактно комби.

Както казахме, базата на Fiesta не предполага голям простор в купето, особено на задните седалки. Все пак автомобилът е едва 4 метра!  Отвътре частичните кожени седалки са стандартни за Titanium, а затъмнените стъкла се предлагат за всички нива на оборудване. Със т. нар. „Зимен пакет“ челното стъкло, огледалата и предни седалки са отопляеми. Воланът е с по-висококачествена кожа на волана, а инструменталния панел, централната конзола и тапицерията на вратите са в черен цвят. Осветеността на инструменталният панел се регулира. EcoSport, оборудван с гласово управляваната система за свързаност на Ford SYNC, разполага с 4-инчов цветен дисплей на централната конзола. Лостът на ръчната спирачка е разположен на удобно за водача място. Нивата на шум, вибрации и твърдост са намалени с по-плътни шумозаглушаващи материали във вратите и таблото.

Предимството на EcoSport е в издръжливостта и способностите да се справи с най-предизвикателните пътни условия. Компактният SUV е правен за да издържа на тесни, криволичещи и неравни селски пътища, дупки и високи бордюри в града. Демек – тъкмо като за у нас, където доброто покритие на пътища и улици са само във фантазиите на политиците. На нека споменем, че автомобилът има 10.6 м диаметър на завой, който е сред най-добрите в сегмента, просветът е 200 мм, а офроуд характеристиките са 22.1 градуса ъгъл на приближаване, 35 градуса ъгъл на отдалечаване и 550 мм дълбочина на газене.

Настройките на двигателя и скоростната кутия са усъвършенствани за по-добър въртящ момент при ниска скорост и по-добра управляемост. Ние тествахме автомобил с икономичния 1.0-литров EcoBoost със 125 к.с. Разходът му е разход 5.4 л/100 км и 125 г/км СО2 емисии и отговаря на стандарта Евро 6. Тъй като обаче ние карахме EcoSport предимно по магистрала, нашият разход дойде с малко повече от литър отгоре. Истинското предимство на автомобила обаче е в града.

Окачването е с променени настройки, с нов заден мост и амортисьори. Така пътното поведение и стабилността са станали по-балансирани, а комфортът на возене – подобрен. Електромеханичното управление работи прецизно. Водачът има предимството да седи високо и от тази си позиция да има отлична видимост. Така с малките си размери и добрата маневреност, EcoSport е лесен за шофиране в градски условия, паркиране и маневриране в тесни улици. Градският EcoSport е с базова цена от 29 990 лв. с ДДС.