Начало Избрани Форд можел да си партнира с други отбори от F1

Форд можел да си партнира с други отбори от F1

916
0
Форд
снимка: М-Спорт

Форд е можел да си партнира с други отбори от F1. Това твърди глобалният директор Марк Ръшбрук. Според него, американският производител е имал няколко опции пред себе си, но в крайна сметка сделката с Ред Бул се е оказала най-привлекателна.

Форд обяви партньорството си с Ред Бул в края на миналата седмица. Двете компании ще работят заедно върху новото поколение задвижващи системи, които ще се произвеждат в Ред Бул Пауъртрейнс. Така американците ще се върнат в спорта след повече от 20-годишно отсъствие.

Наскоро Ръшбрук заяви, че е най-добре за Форд да избере да работи с Ред Бул. Причината за това е факта, че австрийците не са пряк конкурент на автомобилния пазар.

„Определено е правилно да си партнираме с някой като Ред Бул Пауъртрейнс, защото те не са наш конкурентен автомобилен производител“, каза Ръшбрук.

„Нямаше да ни се стори правилно или подходящо да си партнираме с друг автомобилен производител заедно по отношение на задвижващия агрегат. Със сигурност имаше някои възможности да го направим, но в крайна сметка това не беше правилния избор за нас.“

Форд продължава да разширява присъствието си в моторните спортове. От 2026 г. марката ще се състезава в три водещи световни шампионата на ФИА (F1, WRC и вероятно WEC), както и в НАСР, IMSA, рали Дакар и Баха 1000.

Ръшбрук заяви, че Форд не разполага с „бездънна“ яма за харчене на пари. Той обаче обясни, че компанията иска да си партнира стратегически с правилните отбори и да печели състезания.

„Мога да го потвърдя, че бюджетът ни не е „бездънна яма.“ Ние се състезаваме по много отговорен начин. Вярвам, че това е така всички различни серии, в които имаме участие.“

„Не разполагаме с неограничен бюджет, колкото и да ти се иска понякога състезанията да вървят по този начин. Но ние влизаме стратегически с правилните партньори, за да печелим състезания и го правим с отговорен бюджет.“

„Според мен този случай е много специален от гледна точка на това каква е възможността и каква е реалната полза за маркетинговия екип от нашата компания. Така ще можем да използваме моторните спортове по начин, по който не сме го правили от дълго време“, допълни Марк Ръшбрук.

Тази седмица Форд ще участва във втория кръг от сезон 2023 в WRC. Американците ще бъдат представлявани от М-Спорт и пилотите От Танак и Пиер-Луи Лубе.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Ford Performance (@fordperformance)

Междувременно шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер каза, че очаква Ферари да разполага с по-силен двигател през 2023 г. Британецът вярва, че италианският екип е използвал занижени режими на своя мотор заради всички проблеми, свързани с издръжливостта. Очаква се тази година Скудерията да разполага с двигател, който е по-мощен с 30 к.с.

„На теория вече никой не може да натрупа много конски сили“, каза Хорнер. „Но Ферари имаше сериозни проблеми с надеждността през миналия сезон. Тази година те могат да извлекат повече от същия двигател, стига да отстранят всички проблеми. Вярвам, че това неминуемо ще доведе до напредък от тяхна страна.

В същото време двигателят в болида на Ред Бул показа добра надеждност и невероятна производителност. Това бе една от причините Макс Верстапен да разполага с невероятна топ скорост, която му помагаше да печели състезание след състезание.

„Мисля, че моторът на Ферари има много по-голям потенциал. Това трябва да бъде взето под внимание. Все пак всички видяхме миналата година как те намалиха двигателя след проблемите си с надеждността. Ние също имахме малки проблеми с надеждността, но се със сигурност не бяха като тези на Ферари“, завърши шефът на Ред Бул.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Oracle Red Bull Racing (@redbullracing)