Ford представи в Дънтън, Великобритания, своя знаков пикап Ford Ranger във версия Plug-in Hybrid (PHEV). Това е първият хибриден вариант на най-продавания пикап в Европа. Моделът съчетава изпитаната здравина и възможности на Ranger с електрическо задвижване и редица иновативни технологии.
Серийното производство вече е в ход в завода на Ford в Силвъртън, Южна Африка. Изпълнени са и първите доставки до европейските клиенти. Ranger PHEV е наличен в три добре оборудвани версии: XLT, Wildtrak и премиум изпълнението Stormtrak. Въвеждането на хибридна технология цели не само да отговори на екологичните стандарти, но и да предложи практични предимства. Сред тях са: до 43 километра шофиране с нулеви емисии, по-ниски експлоатационни разходи и запазени офроуд възможности.
Мощен хибрид с четири режима на движение
Под капака се крие нова хибридна задвижваща система. Тя комбинира 2,3-литров бензинов двигател EcoBoost със 75 kW електромотор, 10-степенна автоматична скоростна кутия и литиево-йонна батерия с капацитет 11,8 kWh. Зареждането може да става както от електрическата мрежа, така и в движение чрез рекуперация или с помощта на бензиновия двигател. Пълното зареждане отнема под четири часа при използване на еднофазно зарядно устройство с 16 ампера.
Водачът има възможност да избира между четири режима на движение: Auto EV, EV Now, EV Later и EV Charge. Те позволяват оптимално използване на енергията според маршрута и нуждите. Благодарение на съвместната работа на двата двигателя Ranger PHEV предлага впечатляващите 281 к.с. максимална мощност и 697 Нм въртящ момент. Това е повече дори от 3.0 V6 дизеловата версия.
Напълно запазени офроуд възможности
За по-добро управление в сложни терени моделът разполага със система e-4WD с автоматично разпределение на въртящия момент, двустепенен демултипликатор и блокируем заден диференциал. Водачът може да избира между седем режима на движение, включително Mud/Ruts и Tow/Haul. Допълнителна стабилност в пресечена местност се осигурява от моторното спиране при рекуперация.
Захранване на уреди и инструменти
Една от новостите е системата Pro Power Onboard, която превръща Ranger в мобилен източник на електричество. Автомобилът може да захранва оборудване с мощност до 6,9 kW. Предлагат се две версии: 2,3 kW – подходяща за леки уреди и къмпинг, и 6.9 kW – идеална за строителни обекти. Втората е в състояние да захрани няколко мощни инструмента едновременно. Тази функция елиминира нуждата от външен генератор.
Инженерите на Ford са преработили задната част на шасито, за да интегрират батерията. Същевременно те са запазили пълната функционалност на товарното пространство, способно да поеме стандартен европалет. Окачването е пренастроено в сравнение с дизеловите версии за оптимално пътно поведение и комфорт.
Интериор и асистенти
Във вътрешността на Ranger PHEV се открояват 12-инчовият сензорен дисплей със SYNC 4A, 8-инчовият дигитален инструментален панел, безжичното зареждане за смартфони и пакет от модерни асистенти за водача. Високоспециализираната версия Stormtrak добавя матрични LED фарове, B&O аудиосистема, система Flexible Rack и уникални дизайнерски елементи.
Разработката на Ranger PHEV е базирана на обширни проучвания с участие на над 5000 потребители. Резултатът е автомобил, който отговаря еднакво добре както на професионалните нужди през седмицата, така и на семейните и приключенски планове през уикендите.
Накратко: Ford Ranger PHEV е логичната еволюция на утвърден модел, който комбинира здравина, технологичност и устойчивост – без компромис с възможностите. С хибридния си пикап Ford задава нов стандарт за функционалност и иновации в сегмента.