Ford Ranger Raptor е автомобил за истинските ентусиасти на офроуд шофирането. Той е разработен от Ford Performance. Задвижван е от версия с двоен турбокомпресор на дизеловия 2,0-литров EcoBlue двигател на Ford, която осигурява 213 к.с. и 500 Нм въртящ момент. Освен това е оборудван с новата 10-степенна автоматична скоростна кутия на Ford. На българския пазар модификацията на Ranger – Raptor ще е с клиентска цена 120 000 лв.
Внушителните размери и екстремният стил на модела му дават наистина доминиращо присъствие.
„Забравете всичко, което си мислите, че знаете за пикапите. Нашият нов Ranger Raptor е различна порода – чистокръвен пустинен състезател и офроуд автомобил за екстремен начин на живот, който може да се справи с най-трудните маршрути в най-суровите условия“, коментира Лео Роукс, директор на Ford Performance, Европа.
Raptor е с усъвършенствано в състезания окачване, специално разработено да преодолява заплашителни терени при високи скорости
Препятствията не нарушават комфорта благодарение на 150 мм по-широка следа и 51 мм по-голяма височина в сравнение с Ranger XLT. Амортисьорите FOX с намаляване на нестабилността спрямо позицията осигуряват по-големи сили на демпфериране при екстремни условия. Ходът на предните амортисьори е увеличен с 32%, а на задните – с 18%.
Гумите за всякакъв терен BF Goodrich 285/70 R17 са специално разработени за Ranger Raptor. Размерите им от 33 инча (838 мм) на 11 инча (285 мм) предлагат здрава странична стена, която може да се справи с най-непреодолимата среда с увереност. Агресивната шарка на протектора за офроуд шофиране осигурява желязно сцепление при мокро време, кал, пясък и сняг.
„Осигуреното от Ranger Raptor изключително преживяване е пример за това какво можеш да постигнеш в офроуд среда и все пак да се возиш като милионер на пътя“, обясни Деймиън Рос, главен инженер на програмата, Ranger Raptor, Ford Motor Company. „Всичко в Ranger Raptor надгражда изключителното усещане за финес и функционални възможности на Ranger и стига по-далеч. От гледна точка на удоволствието от динамичното шофиране той е един изключително специален автомобил.“
Уникалният дизайн на шасито е съчетан с оптимизирана офроуд геометрия. Тя осигурява 283 мм пътен просвет и дълбочина на газене от 850 мм. 32,5-градусов преден ъгъл на заход, както и ъгъл на надлъжна проходимост и заден ъгъл на заход от 24 градуса, предоставят впечатляваща универсална проходимост.
Ranger Raptor позволява на водачите да избират между шест режима на системата за управление спрямо терена:
- нормален режим – подчертаващ комфорта, икономията на гориво и управляемостта;
- спортен режим – по-откликващ за вълнуващо шофиране на пътя;
- режим Трева/Чакъл/Сняг – създаден да вдъхновява безопасно и уверено шофиране по хлъзгави и неравни офроуд повърхности;
- режим Кал/Пясък – настройка на реакциите на автомобила за оптимално сцепление и инерция при дълбоки, поддаващи се на деформация повърхности като ронещ се пясък и кал;
- режим Скали – специално за скалист терен с ниска скорост на преодоляване, където плавната контролируемост е ключова;
- режим Баха – настройка на реакциите за високоскоростна офроуд динамика, каквато използват пилотите в прочутите рали рейдове.
10-степенната автоматична трансмисия на Ford е същата като при F-150 Raptor. Създадена е от високоякостна стомана, алуминиеви сплави и композитни материали за оптимална издръжливост и тегло. По-широкият обхват на предавателното съотношение води до по-добро ускорение и реакции. Освен това допринася за разход на гориво от 8,9 л/100 км и CO2 емисии от 233 г/км. Алгоритми за адаптивна смяна на предавките в реално време гарантират избора на правилната предавка в точното време. Уникалното калибриране на трансмисията включва и функция Live in Drive, като перата за смяна на предавките винаги са под ръка, за да осигурят механичния избор на предавка.
Комфортът в новия Ranger Raptor се дължи и на вложените в него усъвършенствани технологии
Сред тях е системата за комуникация и забавление Ford SYNC 3. Тя позволява на водача да контролира аудиосистемата, навигационната система и свързаните смартфони, използвайки прости разговорни гласови команди. Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto™ без допълнителни такси и включва SYNC AppLink за гласово активиране на редица приложения за смартфон.
Централният 8-инчов цветен сензорен екран на системата може да се управлява с жестове. Включената технология за сателитна навигация идва на помощ при офроуд шофиране на отдалечени локации. Тя дори предлага функция „трохи“ – за оставяне на следа при проучване на непознати райони. Вградената модемна технология FordPass Connect осигурява свързаност в движение.
Автомобилът е наличен в цветове Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White и Conquer Grey с контрастни акценти в цвят Dyno Grey. Предната решетка е нова и е вдъхновена от първия в света високодинамичен офроуд пикап, конструиран в завод – Ford F-150 Raptor.
Модифицираната задна броня съдържа вграден теглич с капацитет от 2500 кг
Двете предни куки за теглене могат да поемат товар от 4635 кг, а двете задни имат капацитет от 3863 кг. Поставката за багажника с размери 1560 мм на 1743 мм е проектирана с мисъл за уикенд изследователите и може да побере офроуд мотоциклети или джет ски в допълнение към работни инструменти и материали. За удобен достъп задната врата Lift Assist използва нова сглобка с торсионни прътове, която осигурява на собственика 66% по-малко необходима сила за затваряне.
The best views come after the toughest drives. Tweet us your best Ford Ranger Raptor pictures, we want to see where you’ve taken your best buddy! #FordRangerRaptor pic.twitter.com/EdjUUKc70p
— Ford Philippines (@FordPhilippines) September 24, 2019