Формула Е може да добави още един старт в Северна Америка през следващия сезон. Световният шампионат за електрически едноместни болиди сериозно обмисля възможността да увеличи присъствието си в тази част на света и по-специално Съединените щати.
Формула Е публикува календара за сезон 2023-24 преди близо 10 дни. В него фигурират 17 старта, като три от тях предстои тепърва да бъдат обявени. Тук се включват традиционни надпревари (Берлин, Монако, Мексико Сити, Дирия и Лондон) и такива, които започват да се утвърждават (Джакарта, Портланд, Сао Пауло). В допълнение, Формула Е ще стъпи за първи път по улиците на Токио
Два от първите три празни слота за догодина най-вероятно ще бъдат заети от завръщащите се събития в Кейптаун и Хайдерабад. Разбира се, в момента ръководството на Формула Е продължава преговори с организаторите. Третото място остава по-отворено. Очаква се Формула Е може да проведе разговори с поне пет локации. Като възможности се посочват завръщане в Сеул, където се проведе финалът на сезон през 2021/22. Друг вариант е шампионатът да се състезава за първи път в южния испански град Малага.
Новият изпълнителен директор на Формула Е Джеф Додс предположи, че се обсъжда и втора дата в Северна Америка и по-специално САЩ, която да се присъедини към Портланд. Състезанието в щата Орегон който ще бъде домакин на предпоследния кръг от сезон 2023-24 във Формула Е.
„В календара ни има три състезания, които все още не обявени. Честно казано водим много разговори с различни градове“, сподели Додс. Не изключвам една от датите да е в Северна Америка заедно с Портланд.“
Додс също така намекна, че Формула Е може да се върне в Китай. Последно световният електрически шампионат се състезава на улична писта в Саня през 2019 г. След това страната се затвори заради пандемията от коронавирус. Сега обаче Китай отново отвори границите си и вече не налага толкова строги мерки.
„Китай е от огромно значение и е най-големият пазар за електрически автомобили. Това е един от възможните варианти. Същевременно Северна Америка пък е огромен пазар за поредицата и отборите. Испания има много силни привърженици в моторните спортове, както в F1, така и в MotoGP. Водим много разговори, които са в напреднал стадий.“
Додс отговори положително и на въпроса за съобщенията, че Формула Е иска да организира състезание в Лос Анджелис през 2025 г.
„Лос Анджелис е едно от местата, които разглеждаме. Това е друг голям град в САЩ. Надпреварата трябва да се провежда около или вътре в стадиона на Доджърс, кой знае. Ние сме развълнувани от разговорите, които водим с тях.“
Междувременно съоснователят на Формула Е и главен ръководител на шампионата Алберто Лонго уточни, че се надява шампионатът да се върне в Хайдерабад и Кейптаун догодина. Двата града направиха успешен дебют по-рано тази година
„Надяваме се да върнем тези две състезания [Кейптаун и Хайдарабад]“, каза Лонго. „Причината, поради която не са включени в календара, е, че липсват някои преговори, които водим с промоутърите и градовете.
„Трябва да кажа, че и Кейптаун, и Хайдерабад, и щатът Телангана [в който се намира Хайдерабад], са наистина ентусиазирани да приемат отново Формула Е. Но има някои финансови въпроси, които трябва да се случат от сега до октомври, когато ще обявим окончателния календар“, добави Лонго.
30 Locations and counting.
Out of all of the cities we have raced in, which is your favourite?
pic.twitter.com/KOlUqcS6Pt
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 30, 2023