Начало Formula E News Формула Е може да добави още един старт в Северна Америка през...

Формула Е може да добави още един старт в Северна Америка през следващия сезон

111
0
Формула Е 2023
снимка, Формула Е

Формула Е може да добави още един старт в Северна Америка през следващия сезон. Световният шампионат за електрически едноместни болиди сериозно обмисля възможността да увеличи присъствието си в тази част на света и по-специално Съединените щати.

Формула Е публикува календара за сезон 2023-24 преди близо 10 дни. В него фигурират 17 старта, като три от тях предстои тепърва да бъдат обявени. Тук се включват традиционни надпревари (Берлин, Монако, Мексико Сити, Дирия и Лондон) и такива, които започват да се утвърждават (Джакарта, Портланд, Сао Пауло). В допълнение, Формула Е ще стъпи за първи път по улиците на Токио

Два от първите три празни слота за догодина най-вероятно ще бъдат заети от завръщащите се събития в Кейптаун и Хайдерабад. Разбира се, в момента ръководството на Формула Е продължава преговори с организаторите. Третото място остава по-отворено. Очаква се Формула Е може да проведе разговори с поне пет локации. Като възможности се посочват завръщане в Сеул, където се проведе финалът на сезон през 2021/22. Друг вариант е шампионатът да се състезава за първи път в южния испански град Малага.

Новият изпълнителен директор на Формула Е Джеф Додс предположи, че се обсъжда и втора дата в Северна Америка и по-специално САЩ, която да се присъедини към Портланд. Състезанието в щата Орегон който ще бъде домакин на предпоследния кръг от сезон 2023-24 във Формула Е.

„В календара ни има три състезания, които все още не обявени. Честно казано водим много разговори с различни градове“, сподели Додс. Не изключвам една от датите да е в Северна Америка заедно с Портланд.“

Додс също така намекна, че Формула Е може да се върне в Китай. Последно световният електрически шампионат се състезава на улична писта в Саня през 2019 г. След това страната се затвори заради пандемията от коронавирус. Сега обаче Китай отново отвори границите си и вече не налага толкова строги мерки.

„Китай е от огромно значение и е най-големият пазар за електрически автомобили. Това е един от възможните варианти. Същевременно Северна Америка пък е огромен пазар за поредицата и отборите. Испания има много силни привърженици в моторните спортове, както в F1, така и в MotoGP. Водим много разговори, които са в напреднал стадий.“

Додс отговори положително и на въпроса за съобщенията, че Формула Е иска да организира състезание в Лос Анджелис през 2025 г.

„Лос Анджелис е едно от местата, които разглеждаме. Това е друг голям град в САЩ. Надпреварата трябва да се провежда около или вътре в стадиона на Доджърс, кой знае. Ние сме развълнувани от разговорите, които водим с тях.“

Междувременно съоснователят на Формула Е и главен ръководител на шампионата Алберто Лонго уточни, че се надява шампионатът да се върне в Хайдерабад и Кейптаун догодина. Двата града направиха успешен дебют по-рано тази година

„Надяваме се да върнем тези две състезания [Кейптаун и Хайдарабад]“, каза Лонго. „Причината, поради която не са включени в календара, е, че липсват някои преговори, които водим с промоутърите и градовете.

„Трябва да кажа, че и Кейптаун, и Хайдерабад, и щатът Телангана [в който се намира Хайдерабад], са наистина ентусиазирани да приемат отново Формула Е. Но има някои финансови въпроси, които трябва да се случат от сега до октомври, когато ще обявим окончателния календар“, добави Лонго.