Начало Formula E News Формула Е представи автомобила Gen3 Evo

Формула Е представи автомобила Gen3 Evo

115
0
Формула Е Gen3 Evo
снимка, Формула Е

Формула Е представи автомобила Gen3 Evo. Това се случи по време на специална церемония в Монако. Новата версия на болида ще се използва от сезон 2024-25 и ще има значително по-висока производителност, както и по-добро ускорение.

Новата спецификация беше представена малко преди началото на еПри на Монако. Княжеството е домакин на осмия кръг от сезон 2023-24 във Формула. По този начин се преполовява тазгодишната кампания в световния електрически шампионат

Новият автомобил ще бъде демонстриран за първи път малко преди надпреварата в Монако в събота. Зад волана на Gen3 Evo ще бъде бившият пилот от F1 Дейвид Култард.

Най-новият болид във Формула Е е сериозна еволюция на сегашния автомобил Gen3, който се използваше през последните два сезона. В него основни промени в шасито и гумите, както и по-ефективно използване на мощността.

Разработен от специалисти от Формула Е и ФИА, най-новият болид GEN3 Evo бележи значителен скок в технологията на електрическите състезания. Ускорението от 0 до близо 100 км/ч е с 30 % по-бързо от това на настоящия автомобил от F1 и с 36 % по-бързо от автомобила GEN3.

Най-същественото е, че автомобилът във Формула Е вече ще използва и предно задвижване. То е част от Gen3 още от дебюта преди година, но все още не е използвано. По този начин болидите от изцяло електрическия шампионат ще бъдат задвижвани от четири колела.

Ускорявайки с почти цяла секунда по-бързо от своя предшественик Gen3, който беше първият в света състезателен автомобил, предназначен за улични състезания, новата версия поставя още по-високи стандарти в областта на производителността, устойчивостта и ефективността. GEN3 Evo служи като внушителен посланик на бъдещето на моторните спортове. Той въплъщава най-съвременните постижения и ангажимента за екологична отговорност.

Максимална мощност от 50 kW ще се прилага към предната ос. Лимитът на автомобила е 350 kW. Останалата мощност ще бъде насочена към задните колела. Това обаче ще бъде позволено само в квалификационните дуели, в началото на състезанието и по време на двете активирания на атакуващия режим, които всеки един пилот от Формула Е е длъжен да използва

По-здравото предно крило и новите въздушни кутии означават, че автомобилът ще има по-малко аеродинамично съпротивление от предшественика си. Новата версия на гумите Hankook ще предлага с 5-10% по-добро сцепление.

„GEN3 Evo е новаторска глава в еволюцията на Формула Е. Тя въплъщава нашата отдаденост на иновациите и високите резултати, постигнати по устойчив начин. Отличаващ се с безпрецедентно ускорение и усъвършенстван аеродинамичен дизайн, автомобилът, който имах честта да представя в Монако, е на път да засили тръпката от нашите състезания. Той пленява пилотите и феновете ни по целия свят с наистина превъзходни възможности и характеристики“, сподели CEO-то на Формула Е Джеф Додс.

„ФИА и Формула Е работиха усилено по процеса на разработване на този нов състезателен автомобил GEN3 Evo. Той представлява още една значителна крачка напред в технологията на електрическите състезания. Бих искал да благодаря на екипите на ФИА и Формула Е за упоритата работа, която подчертава общия ни ангажимент да разширяваме границите на устойчивия автомобилен спорт, като същевременно осигуряваме конкурентни състезания“, каза президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем.