Формула Е се разделя с дългогодишния рейс директор Скот Елкинс. Американецът ще се оттегли от своя пост след състезанието в Маями през април. На негово място застава досегашният му заместник Марек Ханачевски, който ще ръководи и предстоящите стартове в Джеда.
After 10 years of involvement in Formula E, Scot Elkins is to step back from his Race Director role
Thank you, Scot 👏
Read more 👇
— Formula E (@FIAFormulaE) February 6, 2025
Елкинс ще се оттегли от поста си след старта в Маями по-късно тази година. На негово място застава досегашният заместник Марек Ханачевски. Американският специалист изпълзяваше тази роля от 2017 г. насам. Така той се превърна в обичайно присъствие по време на излъчването на комуникациите между рейс контрола и пилотите във Формула Е. Елкинс посочи скорошната кончина баща си като важен фактор за решението си да се оттегли
Ханачевски ще изпълнява функциите на рейс директор в двата старта в Джеда, които ще се проведат следващия уикенд. После Елкинс ще ръководи за последен път състезание от Формула Е в Маями. Американският град отново ще приеме старт от световният електрически шампионат след 10-годишно отсъствие. Този път надпреварата ще се проведе на пистата Хоумстед-Маями Спийдуей.
Планът на Елкинс беше да се оттегли от задълженията си във ФИА в края на настоящия сезон 2024-25. Той все пак ще продължи да се занимава активно с моторни спортове в своята родина.
„След 10 години във Формула Е дойде моментът да се оттегля като рейс директор“, заяви Елкинс. „С неотдавнашната загуба на баща ми през декември тази година имам нови отговорности, които изискват времето и вниманието ми у дома. Въпреки че се надявах да завърша Сезон 11 и да се пенсионирам след приключването му, сега плановете ми са ускорени. Фокусът ми остава върху семейството ми. Ще продължа да работя в областта на моторните спортове, предимно по проекти, базирани в САЩ.“
„За мен е чест да бъда част от падока на Формула Е и съм благодарен за приятелствата, които се развиха през годините. Въпреки че ми е много тъжно да си тръгна, съм уверен в персонала, който ще остане тук. Работихме в тясно сътрудничество толкова години. Знам знам, че те са отдадени на това да направят успешен световния шампионат на Формула Е както през този сезон, така и през многото следващи“, добави напускащият рейс директор на Формула Е.
Преди Формула Е, Елкинс е заемал различни длъжности в Чамп Кар и IMSA. Той също така работи и известно време в F1 като част от екипа на Майкъл Маси. Австралиецът беше рейс директор на Формула 1 от 2019 до 2021 г.
Наследникът на Елкинс също е дългогодишен служител на Формула Е и е заместник на американеца от 2022 г. насам
„Влизането в ролята на състезателен директор е вълнуваща нова глава в кариерата ми в моторните спортове и продължение на едно пътуване, започнало преди 13 години“, сподели Ханачевски. „От 2017 г. насам имам привилегията да работя заедно със Скот. Той е не само страхотен ръководител, но и ментор, учител и приятел.“
„Невероятно благодарен съм за знанията, опита и доверието, които той сподели с мен през годините. Приносът му към Формула Е е неоспорим. Аз дълбоко ценя времето, което прекарахме в съвместна работа. Сега очаквам с нетърпение да ръководя състезателните операции и да осигуря непрекъснатия растеж и успех на световния шампионат на Формула Е.“
Сезон 2024-25 във Формула Е продължава други уикенд в Саудитска Арабия. Този път надпреварите ще се проведат на градската писта в Джеда, а не тази в Дирия, която беше домакин от 2018 г. насам. В Джеда за първи път ще се използва така наречения Pit Boost. При него пилотите ще спират в бокса за бързо зареждане с електроенергия. Планът е спиранията в бокса да се случват само в уикендите с два старта. Освен Джеда, такива са още тези в Монако, Токио, Берлин, Шанхай и Лондон.
Our drivers will have a new team mate… 👀
Formula E Evo Sessions will see our world-class drivers put 11 of the world’s biggest personalities through their paces as they get to grips with the GEN3 Evo ⚡️
— Formula E (@FIAFormulaE) January 29, 2025