Renault представи новата задвижваща система full hybrid E-Tech със 160 к.с. Тя включва 1,8-литров бензинов мотор, две електрически машини и батерия с капацитет 1,4 кВтч. Предлагана за Captur и Symbioz, тя има по-висока мощност, по-нисък разход на гориво и CO2 емисии от само 98 г/км.
Въз основа на опита си в електрическите превозни средства през 2021 г. Renault разработи иновативния силов агрегат full hybrid E-Tech. За тази технология са заявени над 150 патента. Тя се възползва от експертния опит на Renault във Формула 1 – по-специално във възстановяването и регенерирането на енергия. Това задвижване отговаря на високите стандарти за мощност и ефективност при много модели от гамата, от Clio до Rafale.
От лансирането на системата full hybrid E-Tech (2021 г.) марката Renault е продала над 750 000 автомобила, задвижвани с нея. Към момента Renault е на второ място по продажби на хибридни автомобили (HEV) в Европа. През първото тримесечие на 2025 г. техният дял в микса от продажби се е увеличил със 7,8% в сравнение със същия период на 2024 г. Тази тенденция подчертава нарастващия интерес на купувачите към хибридната технология като решение за енергийния и икономическия преход. За клиентите, които още не са готови да преминат към електромобил, full hybrid E-Tech предоставя всички ползи от електрическите мотори. Такива са например безшумното стартиране, електрическото задвижване при ниски скорости в града и околностите, рекуперацията при забавяне и спиране.
Повече мощност и динамика на full hybrid за Captur и Symbioz
Както при предишното поколение, серийно-паралелната хибридна архитектура на задвижващата система комбинира два електрически мотора (36 кВт електромотор и 15 кВт високоволтов стартер-генератор) с 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 80 кВт или 109 к.с. (69 кВт и 94 к.с. за предишния двигател), съчетани с нова интелигентна скоростна кутия с палцови муфи, без съединител, с различни режими и батерия с капацитет 1,4 кВтч. Предавателната кутия с палцови муфи осигурява бърза и прецизна смяна на предавките с минимална загуба на мощност. Тя е също така по-проста от гледна точка на механиката, което я прави по-надеждна.
Запазена управляемост
Индиректното впръскване от предишното поколение е заменено от нова система за директно впръскване. В резултат на това впръскването на горивото е по-прецизно. За по-голяма точност и ефективност при горенето изпаряването му е оптимизирано при налягане от 350 бара. Това подобрява мощността на двигателя, намалява емисиите и допринася за по-нисък разход на гориво.
Въртящият момент е с 25% по-висок (172 Нм за двигателя с вътрешно горене, т.е. +22 Нм) в сравнение с предишната версия. Това означава, че максималната тяга е налична при по-ниски обороти (около 2000 об./мин.). Резултатът е увеличена динамика и по-бързи реакции – особено при ускоряване или изпреварване по високоскоростни пътища. Captur сега ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди в сравнение с 10,6 секунди за предишната версия. Symbioz също подобрява времето си за ускорение от 0 до 100 км/ч: 9,1 секунди спрямо 10,6 секунди за предходната версия.
Батерия с по-голям капацитет от 1,4 кВтч
Новата хибридна задвижваща система включва батерия (230 V) с капацитет 1,4 кВтч (1,2 кВтч за предишната версия). Увеличеният капацитет на батерията удължава пробега на автомобила в електрически режим. Така се оптимизира разходът на гориво и се осигурява по-голяма гъвкавост за водачите при пътувания в града или на кратки разстояния.
Намален разход на гориво, по-ниски СО2 емисии
Разходът на гориво е оптимизиран чрез функцията за рекуперация на спирачната енергия в съчетание с увеличения капацитет на батерията. Новият full hybrid E-Tech под капака на Captur и Symbioz изразходва само 4,4 л/100 км (4,7 л при предишната версия). Оптимизираната система осигурява до 40% икономия на гориво и намалява CO2 емисиите до едва 98 г/км и за двата автомобила.
Плавна смяна на предавките
Трансмисията с палцови муфи е запазена. Тя заменя зъбното колело и синхронизиращия пръстен в системата без съединител с по-малко триещи се части за високи нива на ефективност. Скоростната кутия е фино настроена за по-бърза и по-плавна смяна на предавките. В резултат на това превключването е по-тихо и по-отзивчиво, намалявайки вибрациите и шума от двигателя за увеличен комфорт на водача. В допълнение въвеждането на нов електронен скоростен лост (e-shifter) осигурява по-голяма прецизност и оптимизирана ергономичност.
По-голям прикачен товар
Новото задвижване full hybrid E-Tech със 160 к.с. увеличава капацитета за теглене на автомобила от 750 кг на 1000 кг. Това осигурява по-голяма гъвкавост за водачите, теглещи ремарке или каравана.
Symbioz с разширена моторна гама
За да отговори на пълния спектър от нужди на клиентите, Renault добавя към гамата на Symbioz две нови задвижвания. Те са ефективни, отзивчиви и напълно отговарят на новите екологични стандарти.
Задвижване full hybrid E-Tech със 160 к.с.
Задвижване mild hybrid със 140 к.с.
При Symbioz това първо ниво на хибридизация е базирано на 1,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване. Налична с 6-степенна механична скоростна кутия, тази версия постига оптимален баланс между динамика и разход на гориво. Двигателят е подпомаган от стартер-алтернатор и 12-волтова литиево-йонна батерия.
Със системата mild hybrid (140 к.с., 12V), Symbioz има максимален въртящ момент от 260 Нм между 1750 и 3500 об./мин. Разходът на гориво при комбиниран цикъл е само 5,9 л/100 км с емисии на CO2, започващи от 134 г/км.
За Captur full hybrid E-Tech със 160 к.с. цените започват от 54 490 лв. Symbioz се предлага на цена от 46 990 лв. за Evolution mild hybrid със 140 к.с. и от 57 490 лв. за Evolution full hybrid E-Tech със 160 к.с. Ето базовите цени за различните версии на двата модела: