Начало Автомобили Гардиан: Възходът на Dacia се обуславя от търсенето на евтини, но здрави...

Гардиан: Възходът на Dacia се обуславя от търсенето на евтини, но здрави коли

57
0

Dacia е най-бързо разрастващата се марка на пазара за автомобили в Европа и нейният възход се обуславя от сериозното търсене на евтини, но здрави коли. Това се посочва в материал за румънската компания в британския вестник Гардиан.

Производството в момента е 65 коли на час или 1389 на ден. Това прави 340 000 автомобила годишно, като работниците са 14 000.

– В последните години други автомобилни производители загубиха милиарди евро от продажби заради последиците от глобалната рецесия. Румънската Dacia бележи скок в това отношение. Купената от Renault през 1999 г. компания е най-бързо разрастващия се автомобилен бранд в Европа, като продажбите й са с ръст от 35% за първите шест месеца на годината (според европейската асоциация на автомобилните производители) и това се дължи на високото търсене на евтини, но здрави коли. Успехът вече има значително изражение за Румъния: оборотът от 4,48 милиона евро за 2013 г. е около 2,9% от БВП на страната. Компанията е създала 130 000 работни места и извършва 8% от целия износ – пише в материала си Кит Гилет.

През първите си 12 месеца във Великобритания Dacia продава 17 146 автомобила – рекорд за нова марка на пазара. Цената на Sandero на Острова е 5995 паунда.

– Dacia откри сегмент в пазара и бе първата марка, която се възползва от ниско-ценовия сектор – коментира главният анализатор в IHS Automotive Тим Уркхарт.

Неговата прогноза е, че Dacia ще реализира 461 000 автомобила тази година, които ще се увеличат до 604 000 до 2021 г.

Историята за възраждането на Dacia е определено вдъхновяващ бизнес модел в трудната икономическа обстановка. Първоначалната идея на Renault е да построи в Румъния фабрика, чието производство да е предназначено за страната, Централна и Източна Европа. Впоследствие се ражда амбициозната цел да се създаде кола за развиващите се пазари, която да се продава за около 5000 евро. Усилията са концентрирани върху минимални разходи, но при запазено качество на крайния продукт. Представеният през 2004 г. Logan е с крайна цена от 6400 евро. От септември до декември същата година от модела са продадени 40 000 броя. През 2005-та компанията започва да изнася за Западна Европа и продажбите скачат. От 2013 г. пазарът е разширен още с Малта, Кипър и скандинавските страни.