Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гари Андерсън: Новият Катерам подсказа как ще изглеждат болидите през 2012 г.

Гари Андерсън: Новият Катерам подсказа как ще изглеждат болидите през 2012 г.

57
0
Катерам

Разпространявайки днес първите снимки на болида си, Катерам стана първият тим, който разкри чертите на колата си за новия сезон във Формула 1. Веднага след публикуването им в профила им във Facebook започнаха анализи и коментари.

Страховете, че колите през 2012 г. ще са доста грозни се потвърдиха напълно, като особено впечатляващ при CT01 е новият нос. Той е с две огромни издутини в зоната на предното окачване и има почти хоризонталната линия до началото на кокпита.

„Носът на новия Катерам изглежда доста тъп“, анализира бившият дизайнер във Формула 1, Гари Андерсън пред BBC. „Вероятно всички автомобили от тази генерация ще поемат същата посока. Когато преди няколко месеца за първи път видях проектите за шаси за 2012 г. си помислих: За Бога, дано да не изглеждат всички по този начин! Но изглежда, че ще е така.“

Според слуховете носът на Ферари също ще е доста странен. Причината за избрания дизайн е промените в регламента относно максималната височина в зоната на предното окачване, която е намалена със 7,5 см и не може да надвишава 55 см. От друга страна обаче носът може да е равен от тази зона до задния край, който се захваща за кокпита на 62,5 см.

„Можеше двете области да са описани в правилата на еднаква височина“, чуди се Андерсън, но също така знае че: „Някои тимове бяха срещу този вариант.“

Целта на дизайнерите сега щяла да бъде долната част на предното окачване да се вдигне колкото се може по-високо, за да се увеличи максимално въздушният поток от предното крило, влизащ под кокпита и минаващ над пода. По този начин се генерира максимално аеродинамично притискане, като през 2012 г. обдухването на пода ще е изключително важно, за да се компенсира забраната на използването на изгорелите газове за обдухването на дифузьора.

Що се отнася до предното и задното крило на Катеръм, то е ясно, че до началото на шампионата на 18 март ще има много промени.

Забележително малки са кутиите на радиаторите, които вероятно ще имат допълнителни отвори за въздух в зоната на кокпита, за да се осигури максимално охлаждане, както и дупката в задната част на шасито, въведена от Ейдриян Нюи и Ред Бул. Връзката на тима с Ред Бул, впрочем ще е пряка, защото отборът, който до миналия сезон се казваше Лотус ще получава скоростни кутии и хидравлика от Милтън Кийнс, докато двигателят и KERS ще идват от Рено.

CT01 е създаден от Майк Гаскойн и Марк Смит в Хингам, където е сглобена колата, но тимът вече се премести в бившата фабрика на Ероуз и Супер Агури в Лийфилд и ще работи по болида в нея.