Пиер Гасли определено беше разочарован от уикенда в Австрия. Пилотът на Алфа Таури отново нямаше добро темпо и финишира на 15-то място. Зад него бе съотборникът му Юки Цунода. Лошата серия на екипа от Фаенца продължава с пълна сила, тъй като това бе четвъртия от общо пет уикенда, в който Алфа Таури остана извън топ 10 и с двата болида.
Според Гасли, тимът отчаяно се нуждае от подобрения по колата АТ03. Кошмарното представяне в Австрия смъкна Алфа Таури до осмото място при конструкторите. Италианският екип бе изпреварен от Хаас. Американците имаха второ поредно двойно финиширане в зоната на точките.
Алфа Таури представи най-значителната си актуализация за сезон 2022 г. на пистата Имола през април. Оттогава отборът от Фаенца има само няколко незначителни подобрения. През последните три надпревари не е имало абсолютно никакво развитие на дъщерния тим на Ред Бул.
И двамата пилоти на Алфа Таури бяха отчаяни по време на интервютата след състезанието. Гасли бе категоричен, че отборът „не може да продължава така.“
„Уикендът в Австрия беше пълна катастрофа“, каза Гасли.
„Постоянно бяхме бавни, с изключение на квалификацията. Опитах се да дам всички от себе си и автомобила, но в момента просто няма какво се направи. Отчаяно се нуждаем от ъпгрейд на автомобила, за да можем да постигнем приличен резултат.“
„Погледнете Юки, погледнете и мен. Стратегията ни също не беше добра, тъй като загубихме позиции по време на спиранията в бокса. В крайна сметка просто нямаме темпо. Няма да има огромно значение от това какъв е нашия план. Скоростта в болида просто изчезна.“
„[Не] можем да продължаваме така. Трябва да се пренастроим. Както казах, очаквам да имаме някои нови части в следващите стартове. Искрено се надявам те да дойдат за Франция и да ни покажат да покажем по-добро темпо на Пол Рикар.“
„Вижда се колко е важно да имаш възможно повече нови компоненти. В този момент другите екипи постоянно се подобряват. Всички виждат, че в началото на годината се борихме с момчетата в челото [на средата колоната], а сега завършваме на 20, 30 секунди зад тях.“
„Губим по четири-пет десети на обиколка от нашите преки съперници. Трябва да открием причината за това голямо изоставане“, добави Гасли.
Техническият директор на Алфа Таури Джоди Егинтън потвърди, че следващият пакет с актуализации е планиран за уикенда във Франция.
„Имаме много неща, които да прегледаме в базата във Фаенца“, каза Егинтън.
„Сега се фокусираме върху това да подготвим актуализациите на автомобила за Гран при на Франция и да се върнем в борбата за място в средата на таблицата.“
„Гасли имаше неприятно състезание. След като се движеше на 12-о място в началото, той влезе в контакт със Себастиан Фетел на завой номер 4. В резултат на това болидът на Астън Мартин се озова в чакъла, а Пиер получи 5-секундно наказание.“
Съотборникът на Гасли Юки Цунода финишира на 16-то място. Японецът също не бе конкурентоспособен. Най-интересният момент за него в състезанието бе битката с Алонсо. 22-годишният състезател на Алфа Таури не остави достатъчно място на своя съперник, което принуди испанеца да ръкомаха на японеца.
„Дадох всичко от себе си в основното състезание, но така или иначе нямах достатъчно сцепление“, коментира Цунода.
„Свежите гуми бяха в състояние да скрият тези проблеми със сцеплението. Веднага щом почувствах износване на гумите, колата започна да се пързаля прекалено много. Определено трябва да разбрем какъв е бил проблема.“
Our hi-res gallery from Austria is online!📸check it out here 👉 https://t.co/kppBboM33X pic.twitter.com/u9YRb7cK6p
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) July 11, 2022