Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гасли пред Норис и Льоклер в първата тренировка в Джеда

Гасли пред Норис и Льоклер в първата тренировка в Джеда

3123
0
Пиер Гасли
Пиер Гасли; снимка: Алпин

Пиер Гасли бе най-бърз в първата тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Зад пилота на Алпин се наредиха Ландо Норис (Макларън) и Шарл Льоклер с Ферари.

Температурата на въздуха бе 28 градуса, а тази на пистата – цели 51 градуса в началото на първия час за подготовка на пистата в Джеда. Изборът на гуми в първите минути бе преобладаващо медиум. Пилотите на Хаас и Карлос Сайнц бяха с хард.

„Имам сериозни вибрации в спирачките“, обади се Андреа Кими Антонели по радиото.

От Мерцедес му казаха да изчака да проверят какво се случва.

Ландо Норис записа едно от първите времена в сесията – 1:31.887 мин и излезе пръв. Това постижение бе подобрено последователно от Макс Верстапен и Оскар Пиастри – 1:31.548 мин

Джордж Ръсел излезе трети – на 0,312 сек от австралийския пилот на Макларън. При следващия си опит Норис се върна начело с 1:30.454 пред Пиастри (+0,113 сек) и Верстапен (+0,148 сек). Австралиецът каза на тима си, че бутилката му за течности пак тече.

„По-малко е от миналата седмица, но мисля, че тече в каската“, каза Оскар.

Първоначалната реакция на Верстапен относно поведението на болида му бе, че за момента „не е твърде зле“. Оливър Беърман изхвърча от пистата. В челото Ръсел даде първо време, веднага след което бе изместен от Норис с 1:29.980. Карлос Сайнц пък излезе трети с харда (+0,356 сек).

Следващото най-добро време бе 1:29.674 мин – на Джордж Ръсел. Зад пилота на Мерцедес бяха Норис и Верстапен. Пиастри заемаше четвъртото място. Той поиска тимът му Макларън да провери болида вдясно, защото бе докоснал стена – много леко, но за всеки случай помоли за преглед на автомобила. Пети бе Сайнц, следван от Юки Цунода, Алекс Албон, Гасли, Шарл Льоклер, Люис Хамилтън.

Хамилтън получи съобщение от Рикардо Адами, че губи най-много в първи сектор – 0,6 сек от осми завой нататък. Люис каза, че има проблеми със сцеплението. Цунода се качи до четвъртото място.

След близо половин час работа с хард Сайнц сложи направо софт. Пиастри също взе най-меките гуми, последван от съотборника си Норис, Верстапен, Нико Хюлкенберг

Сайнц се доближи на 0,245 сек до Ръсел след бърза обиколка със софт. След това Пиастри записа 1:29.708. Норис излезе пръв с 1:29.246 като това време бе с 0,428 сек по-добро от това на Ръсел. Льоклер се доближи до малко над половин секунда от Ландо и зае четвъртото място. Хамилтън все още бе на почти секунда от най-доброто време. В средата на сесията редът бе Норис, Ръсел (който със софт не подобри времето си с медиум), Пиастри, Льоклер, Верстапен, Хюлкенберг, Сайнц, Хамилтън, Цунода, Гасли.

Пиастри подобри времето си и се доближи до съотборника си на 0,007 сек. Пиер Гасли направи страхотен тур и изпревари Норис със 7 хилядни от секундата. Льоклер излезе трети – на 0,070 сек от постижението на пилота на Алпин.

Норис си изтърва колата и прелетя през зоната за сигурност на втори завой. След това се прибра в бокса. Верстапен се върна към гумите медиум, както и Норис, и Льоклер. Четвърт час преди карирания флаг подреждането бе Гасли, Норис, Льоклер, Пиастри, Алекс Албон, Ръсел, Сайнц, Хамилтън, Верстапен, Цунода.

Верстапен не бе съвсем доволен от колата си в края на сесията. През последните десетина минути повечето пилоти отново бяха с гуми медиум, а Сайнц – с хард

Испанският пилот малко по-рано изрази сериозно недоволство от Ферари и как бе пропуснат на пистата от едната червена кола.

Льоклер докосна стена в края на тренировката, но остана трети в подреждането – зад Гасли и Норис. Четвърти бе Пиастри, следван от Албон, Ръсел, Сайнц. Топ 10 допълниха Хамилтън, Верстапен (който изхвърча от трасето при тренировка на старт) и Цунода.