Genesis обяви програмите си в състезанията за издръжливост. Корейският производител влиза в WEC през 2026-та, а година по-късно и в IMSA. Genesis също така привлече действащият световен шампион в WEC Андре Лотерер, както и Пипо Дерани.
Your first look at the Genesis GMR-001 Hypercar.
Hyundai’s luxury brand will enter the FIA World Endurance Championship in 2026.#WEC #Genesis pic.twitter.com/5fQu7fwoxX
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) December 4, 2024
Genesis представи днес своята смела нова визия за бъдещето на високопроизводителния лукс. По време на вълнуващ дебют в Дубай марката представи Genesis Magma Racing, отбелязвайки първия си важен етап в областта на моторните спортове. Събитието показа амбициите на Genesis в състезанията за издръжливост, илюстрирайки отдадеността на марката на иновациите, скоростта и страстта
Хюндай Моторспорт подкрепя глобалните състезателни и рали дейности на Hyundai Motor Group в продължение на повече от десет години. Сега подразделението ще подкрепя участието на Genesis в престижния световен шампионат за издръжливост (WEC) през 2026 г. То ще бъде последвано от участие в IMSA през 2027 г. Това начинание ще позиционира Genesis на най-предизвикателните писти в света, демонстрирайки инженерния опит и възможностите за издръжливост на марката.
Състезанията за издръжливост представляват една от най-престижните и предизвикателни дисциплини в моторните спортове. Те изискват скорост, надеждност и стратегия за продължителни периоди от време. Иконични състезания като 24-те часа на Льо Ман и 24-те часа на Дайтона изискват от отборите да балансират между върхова производителност, издръжливост и ефективност, изпитвайки до краен предел както автомобилите, така и пилотите.
В сърцето на състезанията за издръжливост е класът LMDh. Това е водеща категория, която съчетава най-съвременната хибридна технология със стандартизирани компоненти. Така трябва да се гарантира контрол на разходите и равнопоставеност на състезателите. Автомобилите LMDh се състезават в WEC и IMSA. Това ги превръща в глобална платформа за демонстрация на инженерни постижения и иновации.
С влизането си в категорията LMDh Genesis се присъединява към елитна група производители, които се борят за успех на най-престижните състезателни сцени в света. Тази стъпка бележи значителен етап за марката, демонстрирайки способността ѝ да прави иновации в екстремните условия на моторните спортове. В същото време Genesis запазва ангажимента си към лукса и устойчивостта.
„Навлизането в моторните спортове е естествена еволюция за Genesis“, каза Люк Донкерволке. „Тъй като се стремим да разширим границите на нашата марка, моторните спортове ни позволяват да пренесем духа на свръхскоростта. Той движи начина, по който създаваме и въвеждаме иновации. Всичко това се случва начин, който напълно съответства на нашите основни ценности: смели, прогресивни и подчертано корейски“, добави главният технически директор на Genesis.
Хюндай Моторспорт ще играе неразделна роля в осъществяването на плановете на Genesis Magma Racing в състезанията за издръжливост. Лично президентът Сирил Абитебул ще бъде директор на отбора на екипа.
Съвсем наскоро Хюндай Моторспорт си осигури титли в световния рали шампионат на ФИА (WRC) и TCR World Tour. Затова екипът е добре подготвен да подкрепи Genesis в това смело ново начинание, работейки заедно с доверени и също толкова амбициозни партньори
„Официалният старт на Genesis Magma Racing е важен момент“, заяви Сирил Абитебул. „Като гръбнак на глобалните дейности на Hyundai Motor Group в областта на моторните спортове, Хюндай Моторспорт ще играе жизненоважна роля в тази най-нова амбициозна програма. Ние издигаме нашия опит в областта на състезанията на писта на съвсем ново ниво, тъй като се подготвяме да се състезаваме в някои от най-предизвикателните серии в света.“
Genesis обяви и първите двама пилоти, които ще помогнат за развитието на проекта- Андре Лотерер и Пипо Дерани. Германецът е дългогодишен пилот на Ауди и Порше. Тази година той стана световен шампион при пилотите. Въпреки това марката от Щутгарт реши да го освободи.
„Изключително съм развълнуван и благодарен, че се присъединявам към марката Genesis за нейното навлизане в състезанията за издръжливост“, заяви Лотерер.
След като тази година спечелих световния шампионат за издръжливост за пилоти на хиперавтомобили, тази възможност е идеална за мен да насоча работата, опита, страстта и мотивацията си към нов проект с екип от изключително амбициозни хора. Вълнувам се да започна работа по този проект и да изградя успешно бъдеще от самото начало“, добави германският ветеран.
Дерани също има опит в състезанията за издръжливост. Бразилецът беше част от Гликенхаус в периода 2021-2022 г. Той също така има редица участия в IMSA с машини на Кадилак.
„Амбицията, която стои зад проекта на Genesis за състезания за издръжливост, както и опитът на участниците в него бяха възможност, която не можех да откажа“, каза Дерани.
„За мен като пилот е изключително полезно да участвам в проекта от самото начало. Очаквам с нетърпение да привнеса в екипа опита си в разработването на автомобили и печеленето на титли. Като се има предвид конкурентоспособността на LMDh, това ще бъде голямо предизвикателство. Вярвам, че всички необходими съставки са тук, за да направим това пътуване успешно“, добави бразилецът.
🚨 BREAKING: Genesis reveal GMR-001 LMDH 🚨
The Korean brand has revealed their global prototype!
What you need to know:🏁 WEC debut 2026, IMSA 2027
🤝 Operated by IDEC Sport
🧑🚀 Andre Lotterer and Pipo Derani, first drivers
🚗 Oreca Chassis@Hyundai_Global | #WEC #IMSA pic.twitter.com/QE4SyLH3VX— Only Endurance (@onlyendurance) December 4, 2024