Начало Други Хюндай потвърди участието си в WEC и IMSA под името Genesis

Хюндай потвърди участието си в WEC и IMSA под името Genesis

70
0
Хюндай и Genesis
снимка, Genesis

Хюндай потвърди участието си в състезанията за издръжливост в бъдеще. Корейците ще се включат чрез луксозната марка Genesis. Все още не се знае кога Хюндай ще се присъедини към WEC и IMSA, както и подробности за програмата в двата шампионата.

Хюндай разработва прототип в клас LMDh за участие в състезанията за издръжливост. Той ще се състезава под луксозната марка Genesis. Слуховете за това се появиха по-рано тази година. Днес най-накрая беше потвърдено, че южнокорейския производител ще се включи в състезанията за спортни автомобили от най-висок клас

За момента има много малко информация относно това участие. Не беше разкрито дали програмата за спортни автомобили, ръководена в Германия и която отговаря за програмата на Хюндай в WRC ще обхване WEC и IMSA.

Няма конкретна дата, в която Хюндай/Genesis ще се включи в състезанията за издръжливост. Предполага се, че това няма да се случи пред 2026 г. Именно тогава приключва настоящият цикъл от правила в световния рали шампионат на ФИА.

„Genesis с гордост обявява амбициозното си навлизане в света на състезанията за издръжливост чрез програмата LMDh. Genesis активно проучва програми за укрепване на имиджа си на високоефективна компания. След задълбочена оценка на различни варианти LMDh се оказа най-стратегическият избор за нас в този момент“, се казва в изявление на марката.

„Внимателно анализирахме LMDh. В крайна сметка установихме, че тя естествено отговаря на амбициите ни в областта на моторните спортове. Това е и ценна платформа за стимулиране на разработването на бъдещи технологии за мобилност за пътни автомобили. Състезанията за издръжливост предоставят несравнима възможност да се демонстрират авангардните технологии Именно тук е философията на дизайна и характерът на Genesis, ориентиран към постиженията, на една висококонкурентна арена. Този проект е част от нашата по-широка визия за бъдещето на мобилността.“

Знае се, че двигателят с вътрешно горене на бъдещият прототип ще бъде разработен от Хюндай Моторспорт. Компанията отговаря за двигателите, които задвижват автомобилите на марката в WRC и състезанията с TCR автомобили

Очакванията са Хюндай/Genesis да си партнира с външен състезателен отбор за своите програми и вече е провел разговори с множество кандидати. Смята се, че сред тях са Cool Racing, IDEC Sport и TDS Racing. Трите екипа се състезават в клас LMP2 на европейските серии Льо Ман, както и в 24-те часа на Льо Ман. Друг кандидат е ДАМС. Френският отбор имат опит в състезанията за издръжливост с други производители. За IMSA има голяма вероятност Хюндай да работи с Чип Ганаси Рейсинг. Американският тим приключва сътрудничеството си с Кадилак в края на тази година.

Един от ръководителите на програмата на Хюндай в състезанията за издръжливост трябва да бъде Габриеле Таркини. Италианецът се състезаваше няколко години за марката в бившата Световна купа за туристически автомобили (WTCR) и стана шампион през 2018 г.

Участието в WEC и IMSA може да означава оттегляне на Хюндай от WRC след края на 2025 или 2026 г. По-рано този месец Сирил Абитебул призна, че все още не е взето решение по този въпрос. Не се изключва програмата на корейците да бъде прехвърлена на частен отбор.