Начало Автомобили Германската промишленост във възход, очакват се рекорди

Германската промишленост във възход, очакват се рекорди

95
0
авто,германия,пазар

Независимо от високите цени на горивата, резултатите от първото полугодие свидетелстват за безпрецедентен бум в германската автомобилна промишленост. Благодарение на пазарите в бързоразвиващите (Китай, Бразилия, Русия и Индия) се страни и Америка, обемите на производство и износ ще достигнат през 2011 г. недостигани висини.
През първите шест месеца на годината средната цена на бензин А95 в Германия е била 1,52 евро за литър, което е с 11 цента повече от същия период на миналата година. Никога досега горивото не е било толкова скъпо.
Независимо от това обаче, обемът на продажби на нови автомобили на най-големия европейски пазар е нараснал с 10,5% в сравнение с първото полугодие на 2010 г., достигайки числото 1,62 млн. екземпляра.
Според президента на VDA (Асоциация на автомобилните производители) Матиас Висман, очакванията са до края на годината регистрациите на нови леки автомобили да надхвърлят 3,1 млн. Той уточнява, че все пак това е доста предпазлива прогноза, или с други думи, търсенето както на немски, така и на вносни автомобили може да се окаже и по-голямо на местния пазар.
Със сигурност обаче, VDA прави прогнозите си на база на факта, че през тази година автомобилните заводи на територията на Германия ще произведат рекордно количество автомобили – над 5,9 млн. екземпляра. По-голяма част от тях, около 4,5 млн. ще бъдат изнесени на външни пазари, което също ще е поредния рекорд. В настоящия момент практически 1/2 от продаваните в Евросъюза леки коли са от немски марки. В Китай пък на всяка пета кола се мъдри емблемата на един от германските концерни.
В момента Китай е един от най-важните пазари за автомобилната продукция на Германия, където от три години пазарният й дял постоянно нараства. В азиатската държава на хиляда жители се падат около 30 автомобила, докато в Германия този показател е 517. Така че потенциалът на този пазар е огромен. Други бързо растящи пазари за немските коли се наблюдава и в Индия, Бразилия, Русия и САЩ.
В Америка например, поскъпването на горивата принуди американците все по-често да предпочитат автомобили с по-икономични дизелови мотори. Тази тенденция се откроява все по-ярко при всъдеходите, моделите SUV, минивановете и пикапите. В първото полугодие една трета от всички продадени в САЩ от тези сегменти модели, задвижвани от дизелови двигатели, са производство на германските компании.
На пресконференция в Берлин Матиас Висман е заявил, че за предишното изоставане на германските производители от чуждестранните конкуренти, произвеждащи по-икономични и екологични модели, вече не може да става и дума. Според него в момента новият германски автомобил отделя в атмосферата средно по 148 гр/км въглероден двуокис, докато този показател при вносните коли е 145,5 грама.
„Фокусът е не да пуснеш на пазара малолитражка с разход на гориво 4 литра, а да направиш така, че Mercedes S-Клас или BMW 7-Серия да изразходват примерно до 5 литра на 100 км. Това е то истинско инженерно изкуство“ – отбелязва шефът на браншовата организация.
Значителна част от 20-те млн. евро, които немските автомобилостроители инвестират всяка година в научни изследвания и конструкторски разработки, отиват именно за повишаване на икономичността на колите. Това се обяснява не само с нарасналото екологично съзнание на компаниите и потребителите, но и със стремежа да се подсигурят от по-нататъшното нарастване на цените на горивата.
„Да предположим, че цените на бензина скочат до 2 евро за литър. Ако в същото време обаче, едновременно с това се намали разходът на гориво, то потребителите в крайна сметка няма да усетят поскъпването“ – счита експертът по автомобилен пазар Щефан Братцъл. Затова той е убеден, че даже и в условията на поскъпване на бензина германските производители не са заплашени от намаляване търсенето тяхната продукция.