Начало Автомобилни новини Giamaro Katla: Хиперавтомобил с V12 и над 2000 к.с.

Giamaro Katla: Хиперавтомобил с V12 и над 2000 к.с.

1073
0
Giamaro Katla

Италианската фирма Giamaro представи първия си модел – чудовище с V12 мотор и четири турбокомпресора.  Вероятно това е най-мощният автомобил в света, задвижван единствено от двигател с вътрешно горене.

Новият производител Giamaro Automobili е базиран в Модена, тоест в сърцето на света на италианските спортни автомобили. И именно в това сърце Giamaro сега нанася удар със суперспортния модел Katla. Той носи името на исландски вулкан и изригва толкова огнена мощ, че конкуренцията – ако има такава – вероятно ще бъде смаяна.

Мегамощен V12 с вътрешно горене

Да започнем веднага със споменатия още в началото задвижващ агрегат. Giamaro разчита на разработен съвместно с Italtecnica двигател V12 с ъгъл 120 градуса между цилиндровите редове. И още: смазочна система със сух картер, работен обем седем литра, принудително пълнене с четири турбокомпресора, разположени в „горещото V“. Дванайсетцилиндровият двигател е разположен надлъжно и централно в карбоновото шаси, развива максималните 2157 к.с. и 2008 Нм. V12 моторът е без електрическо подпомагане и вероятно е най-мощният двигател с чисто вътрешно горене, използван някога в спортен автомобил.

Действително Koenigsegg Gemera предлага още по-голяма мощност – 2300 к.с., но неговият V8 се подпомага от мощен електромотор. Hennessey Venom F5 Evolution със своя 6,6-литров V8 битурбо и 2059 к.с. досега беше смятан за най-мощния модел с двигател с вътрешно горене, но също трябва да отстъпи място на Katla. Bugatti Tourbillon с хибридна задвижваща система, V16 и само 1800 к.с. няма никакъв шанс в премерването на силите.

За да се гарантира, че водачите няма да бъдат свръхпретоварени, пълната мощност бива активирана на три степени чрез ключа за запалване. Степен 1 ограничава мощността до само 800 к.с., степен 2 отприщва до 1670 к.с. и 1556 Нм. Едва в степен 3 може да се задейства пълният потенциал.

Карбоново шаси и задвижване на задните колела

Забележително е, че Giamaro насочва целия въртящ момент единствено към задните колела. Преди тях силовото предаване включва само диференциал с блокировка и автоматизирана седемстепенна скоростна кутия (вече се подготвя единайсетстепенна трансмисия с два съединителя). Giamaro не предоставя никакви данни за динамичните характеристики. При тегло от едва 1450 килограма за двуместния автомобил обаче те вероятно ще бъдат впечатляващи.

Чудовищният мотор е поставен в карбонов монокок с прикрепени с болтове алуминиеви краш елементи и защитна клетка. Независимите окачвания на всички колела са комбинирани с електронно управлявани пружинни елементи, които са монтирани хоризонтално в стила на Формула 1 и се задействат от тласкачи. Височината на окачването също може да се регулира. Допълнителен регулируем пружинен елемент противодейства на клатенето.

Типичен спортен автомобил с централно разположен двигател

Формата на Katla (дължина 4,91 м, височина 1,19 м, широчина 2,03 м, междуосие 2,75 м) съчетава елементи от всички актуални хиперавтомобили в един повече или по-малко типичен силует на спортна машина с централно разположен двигател. Корпусът е осеян с безброй входове и изходи за въздух; в задната част е разположено повдигащо се крило. То съобразява височината и ъгъла на плоскостите си със съответната пътна ситуация и освен това функционира като въздушна спирачка.

Кокпитът с две неподвижно интегрирани карбонови седалки представя спортно-елегантна комбинация  между повърхности от видим карбон и елементи, покрити с кожа. Цифровият инструментален клъстер предоставя на пилота цялата важна информация.

Вече има 30 предварителни поръчки

Основателите на компанията Джакомо и Пиерфранческо Комендаторе (семейството е натрупало богатство на пазара на матраци) възнамеряват да произвеждат Katla не за клиентите, а заедно с тях. Съответно купувачите участват в процеса на проектиране, така че да няма два еднакви модела Katla. Производителят все още не разкрива кога хиперкарът ще бъде пуснат на пазара и колко ще струва. Не е известно и дали тиражът ще бъде ограничен. Съобщава се обаче, че вече са направени предварителни поръчки за 30 автомобила.