Тимо Глок коментира представянето на Ферари след първите три кръга за тазгодишната кампания. Бившият пилот от F1 е на мнение, че Скудерията е абсолютното разочарование от началото на сезон 2023 тъй като не успява да оправдае предварителните очаквания.
Ферари бе център на вниманието през миналата година. Тогава Скудерията създаде автомобил, който бе претендент за титлата в началната фаза на тогавашната кампания. Но с напредване на сезона екипът от Маранело се сблъска с проблеми с надеждността на двигателя. Също така не липсваха пилотски и най-вече стратегически грешки
Скудерията претърпя сериозни промени в управленската си структура през последните месеци. Всичко започна с напускането на Матия Биното малко след края на сезон 2022. Швейцарско-италианският инженер подаде оставка и бе заменен от Фредерик Васьор. Французинът пристигна в Маранело след като прекара последните пет кампании начело на Заубер/Алфа Ромео.
Първата промяна на Васьор бе свързана със стратегическия отдел на Ферари. Френският специалист премести Инаки Руеда в Маранело и сложи на негово място Равин Жаин. Малко след началото на сезон 2023 Скудерията се раздели и с отговорника по концепцията на болидите Давид Санчес. Френският инженер ще се върне в Макларън от началото на 2024 г. след като сега се намира в „градинарски отпуск.“
От Ферари бяха категорични, че са разрешили проблемите с издръжливостта през зимната пауза. В докладите дори се твърдеше, че мощността на силовия агрегат е увеличена с 30 к.с. В същото време главният изпълнителен директор на компанията Бенедето Виня обяви, че тази година Шарл Льоклер и Карлос Сайнц ще разполагат с автомобил, който ще им позволи да се борят за титлата.
За съжаление автомобилът на Скудерията за 2023 г. се оказа по-слаб от своя предшественик. Екипът от Маранело направи крачка назад в своето представяне още по време на първия старт за сезон 2023 в Бахрейн. Тогава Шарл Льоклер отпадна заради проблем с двигателя, докато Сайнц се бореше с износването на гумите и остана четвърти. В същото време Ред Бул спечели двойна победа, докато Фернандо Алонсо (Астън Мартин) бе трети.
В Джеда Сайнц и Льоклер финишираха шести и седми след като имаха слабо темпо с твърдите гуми на Пирели. Двамата изостанаха както от Ред Бул и Астън Мартин, така и от Мерцедес.
Миналата седмица Ферари преживя ужасен състезателен уикенд. Италианският производител си тръгна от Мелбърн с 0 точки. Първо Льоклер отпадна малко след старта заради контакт с Ланс Строл. Сайнц направи добро състезание и заемаше четвъртото място. В края на състезанието испанецът удари Алонсо и получи 5-секундно наказание, което го смъкна до 12-тото място.
Ферари записа най-лошия старт на сезона от повече от десетилетие. До момента Скудерията има актив от само 26 точки и заема четвъртото място при конструкторите. Същевременно Ред Бул е на върха със 123 точки и е абсолютен фаворит за спечелването на двете титли
„Ферари е абсолютното разочарование от началото на сезона. При тях не се получават нещата особено по отношение на състезателното темпо“, написа Глок в рубриката си за Скай Германия.
„Шарл Льоклер показа, че след лоша квалификационна сесия има голям риск да бъде въвлечен в инцидент. Междувременно Карлос Сайнц имаше добро темпо и направи няколко силни маневри за изпреварване. Наказанието му в края на състезанието беше неудачно, но оправдано.“
Глок призна, че е бил доста изненадан от слабото начало на сезон 2023 за Скудерията.
„Определено това не беше началото на сезона, на което се надяваха от Ферари и на което ние се надявахме. Сега всичко зависи от Фредерик Васьор. Той трябва да зададе нова посока и да върне отбора в правия път“, каза още бившият пилот от F1.
Ферари продължава да развива активно SF-23. Целта на Скудерията е да намери повече скорост и да намали сериозното износване на гумите. Но в същото време от Ред Бул едва ли ще стоят със скръстени ръце, макар да разполагат с толкова сериозно предимство.
Глок се опасява, че от Ред Бул ще продължат да превъзхождат съперниците си в предстоящите състезания. Германецът смята, че доброто темпото на Мерцедес в Мелбърн може да е единичен случай.
„Има ли някаква надежда, че следващите състезания ще бъдат по-вълнуващи? Според мен фактът, че полето се приближи в Мелбърн, се дължеше най-вече заради характеристиките на пистата. Надявах се, че по-специално Мерцедес щеше да се приближи по-близо до върха. Но все пак трябва да се види дали те ще могат да поддържат постоянно темпо.“
„В Баку има повече завои и дълги прави. Тук DRS ефектът на Ред Бул влиза в действие. Ето затова смятам, че те отново ще отворят разликата спрямо своите съперници. Сега въпросът е кой ще донесе първите актуализации и дали те ще проработят според очакванията“, добави Тимо Глок.
Вижте тази публикация в Instagram.