Начало Автомобили Гон цели извеждането на Renault-Nissan до топ 3 сред автопроизводителите

Гон цели извеждането на Renault-Nissan до топ 3 сред автопроизводителите

85
0
Карлос Гон

Главният изпълнителен директор на концерна Renault-Nissan Карлос Гон цели да изведе компанията до топ 3 на автомобилните производители в глобален мащаб. Това заяви самият той пред акционерите на годишната им среща преди месец. Гон разчита на промяна в тенденцията на продажбите, както и на ръст на пазари като Китай и Русия, за да превърне плановете си в действителност. Той обясни, че алиансът навлиза в нова фаза на „ускорение”, след като мандатът му на CEO бе удължен до 2018 г.

Renault-Nissan отчетоха 2% ръст в продажбите си за 2013 г. Достигната е рекордна стойност от 8,26 млн. реализирани автомобила, което означава, че компанията има доста път да измине, за да стигне първите в този аспект съперници (Toyota, Volkswagen, General Motors). Целта е още през 2014 г. продажбите да скочат над 10 милиона, а според анализатори топ 3 е постижима цел до 2020 г.

Гон заяви пред акционерите, че растежът в реализацията на автомобили няма да е за сметка на печалбите. Ключов елемент в стратегията му е подсилването на общата работа между Renault и Nissan. През март Гон обяви най-сериозните действия за интеграция на двете марки. Алиансът комбинира дейността в четири основни области – инженерство, производство, пазар и човешки ресурси. Според главния изпълнителен директор това ще помогне в оптимизиране на работния процес, което се равнява на 4,3 милиарда евро спестени средства годишно до 2016 г. Той разчита освен това на подновяването на ключове модели в компактния клас и категорията на по-големите модели – миниванът Espace ще дебютира на салона в Париж през октомври, след това ще бъдат заменени Megane, Scenic и Laguna.

Друг важен компонент в стратегията е развитието на пазари като тези в Китай и Русия. Китай е най-големият пазар на Nissan в момента, като там се реализира една четвърт от общите продажби на малката. Renault пък започва производство на кросоувъри през 2016 г. в страната чред нов джойнтвенчър с Dongfeng Motor. Годишният капацитет ще е 150 000 автомобила с потенциал за удвояване.

Алиансът скоро ще придобие и пълен контрол върху руския АвтоВАЗ, което ще засили руските позиции.

Съществена част в плановете заема развитието и производство на електрически автомобили. Целта първоначално бе до 2016 г. да се продават 1,6 млн. такива коли годишно. Същевременно портфолиото се разширява с нискобюджетни модели чрез съживяването на Datsun. Успехът на Dacia ще бъде поддържан и развиван.

Гон засегна в изложението си и бъдещето на алианса. 60-годишният CEO заяви, че очаква след оттеглянето му двама души – отделни директори за Renault и Nissan – да поемат работата му.

Не бих препоръчал на никого другиго да се захващат с това, което започнах аз. Да отговаряш за две компании, да обикаляш различни държави може да е изключително натоварващо. На мен ми се наложи да го направя, нямах избор. Бях поставен в такава позиция – заяви той в интервю за Аутомотив Нюз Юръп миналата година.