Начало Формула 1 ГП на Япония – коментари преди старта

ГП на Япония – коментари преди старта

3313
0

Гран при на Япония е 17-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Надпреварата се провежда на класическата писта Сузука, която е любимо трасе за повечето пилоти. Уникалната конфигурация натоварва сериозно и състезателите, и автомобилите им. За разлика от доста други писти, тя е претърпяла съвсем минимални промени от 1962 г. (когато е построена) досега.

В Япония има общо 21 състезателни писти. Само две от тях обаче са били домакин на Гран при на страната – Сузука и Фуджи.

Фуджи приема за първи път надпревара от Формула 1 – през 1976 г., а състезанието е прочутият финал на оспорвания двубой между Джеймс Хънт и Ники Лауда

Проливен дъжд забавя надпреварата дотолкова, че когато колите все пак потеглят, вече се смрачава. Лауда отказва да кара в подобни условия. Хънт печели титлата с 1 точка аванс пред австрийския си съперник, а сезонът остава в историята на спорта като една от най-интересните и оспорвани битки.

Сузука е трасето, където са проведени повечето състезания в Япония. Пистата е в календара от 1987 г. На нея също се случват редица вече легендарни събития като двубоите между Аертон Сена и Ален Прост. През 2007 и 2008 г. състезанието отново е на Фуджи, но от 2009-та се връща на Сузука.

Най-много победи в Гран при на Япония има Михаел Шумахер – 6. След него с 5 успеха е Люис Хамилтън, а Себастиан Фетел има 4. Сред отборите с най-много победи е Макларън – 9. Ферари има 7, Мерцедес – 5, а Ред Бул – 4 успеха.

Гран при на Япония в числа

Дължина на пистата – 5,807 км

Брой завои – 18

Брой обиколки – 53

Състезателна дистанция – 307,471 км

Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч

Кими Райконен държи рекорда за обиколка на Сузука – 1:31.540 мин, даден през 2005 г. с Макларън

Люис Хамилтън държи рекорда за обиколка в квалификацията на Сузука – 1:27.319 мин, даден през 2017 г. с Мерцедес в Q3

Някои от завоите на Сузука са доста екстремни

Кривите създават емоции както за пилотите, така и за феновете. Пирели ще даде на екипите от Формула 1 най-твърдите смеси в гамата си, за да се справи с натоварванията. C1, C2 и C3 ще са съответно хард, медиум и софт.

Хамилтън спечели миналогодишната Гран при на Япония със стратегия с едно спиране в бокса. Английският пилот на Мерцедес потегли със софт и смени с медиум, с които кара до финала. Същата стратегия имаше и съотборникът му Валтери Ботас, който завърши втори. Третият на подиума – Макс Верстапен – предпочете старт със суперсофт и след това смяна със софт.

„Япония винаги е едно от най-вълнуващите и непредсказуеми състезания през годината. Сузука е класическа писта, на която смелостта се награждава. Избрахме възможно най-твърдите си смеси заради сериозните натоварвания върху гумите в завоите”, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.