Начало Формула 1 Гран при на Австрия – коментари преди старта

Гран при на Австрия – коментари преди старта

1973
0

Сезон 2020 ще постави рекорд в историята на Формула 1 с късния си старт – никога досега световното първенство не е започвало през юли. За първи път от 1966 г. насам и шампионатът ще стартира в Европа. Началото е в края на тази седмица с Гран при на Австрия.

Пирели ще предостави на отборите гуми от типовете C2, C3 и C4, съответно като хард, медиум и софт. Това ще са смесите и за двете надпревари на пистата Ред Бул Ринг. Последователните състезания на австрийската писта също са нещо, което досега не се е случвало в историята. През 1995 г. са проведени два старта в една и съща държава – Япония, но на две различни трасета. Гран при на Пасифика е на Айда, а Гран при на страната – на Сузука като надпреварите са съответно на 22 и 29 октомври.

От Пирели отбелязват, че Ред Бул Ринг е къса писта с доста гладък асфалт. Очакванията са разликите в представянето на гумите да са малки. Времето ще е променливо с дъждове и през трите дни на уикенда.

Ланс Строл:

„Австрия е страхотна страна! Чувствам се като у дома си. Там сме в планините, а аз определено обожавам планините. Обичам да карам ски, да съм навън. Самата писта е къса и технична. Изглежда доста тясна, но може да се изгради добър ритъм. Квалификационната обиколка отнема малко над минута, така че всеки завой трябва да се взима точно. В известен смисъл прилича на писта за картинг. Всяка стотна от секундата има значение. Тя може да означава разлика от две или три позиции на грида, а това прави карането там наистина вълнуващо.“

Серхио Перес:

„Необходимо е да си сигурен, че всичко е перфектно в тура. В това отношение трасето се различава от повечето други писти, защото има повече напрежение в една обиколка. Трети завой е едно от най-приятните предизвикателства. Там може да имаш затруднения да установиш връхната точка на кривата – особено в трафик, но определено е чудесна секция.“

Кими Райконен:

„Усещането при връщането към надпревари при такива условия ще е малко странно. Сигурен съм обаче, че след сядането в колата няма да се фокусираме върху ограниченията, а само върху това как да си свършим най-добре работата. Паузата ми даде шанс да съм със семейството си, но сега трябва да се фокусираме върху задачите. Необходимо е да извлечем максимума от всеки старт, да взимаме точки при всяка възможност, защото има много насрочени стартове в кратък период от време. Трудно е да се каже кой къде се намира, но това ще го разберем достатъчно скоро.“

Антонио Джовинаци:

„Нямам търпение да седна в колата. Последните няколко месеца бяха особено тъжни за всички. Със семейството и приятелите ми в Италия бяхме особено засегнати от ставащото. Връщането към надпревари е още една крачка към нормалността. Любопитен съм как ще се справят всички в Австрия, както и да видя как ще протекат нещата при два старта на едно и също трасе. Не се притеснявам, че ще сме ръждясали след толкова месеци извън пистата. Аз не се състезавах в продължение на две години, така че имам опит.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter