Начало Formula 1 News Ферари доминира и в последната сесия, Хамилтън катастрофира

Ферари доминира и в последната сесия, Хамилтън катастрофира

1944
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Спа-Франкоршамп

Пилотите на Ферари записаха най-добри времена и в последната тренировка преди Гран при на Белгия на пистата Спа. Шарл Льоклер направи по-чиста последна обиколка и оглави класирането. Себастиан Фетел сгреши при атака на Сурс в началото на решителния си симулационен тур и остана на 0,451 сек зад съотборника си. Близко време до германеца записа Валтери Ботас. Съекипникът му в Мерцедес Люис Хамилтън катастрофира и остана със седми резултат с много притеснения дали и какви промени по колата му ще трябва да бъдат направени преди квалификацията в 16 часа българско време.

Последната тренировка започна отново при фантастично време с температура на въздуха от почти 27 градуса и над 36 на асфалта

В първите петнайсетина минути само половината пилоти изобщо се появиха на пистата. Роберт Кубица направи първата цялостна обиколка пред очите на Сър Франк Уилямс, който бе приветстван от всички в падока. Почти веднага след поляка на пистата бе най-бързият през вчерашния ден – Шарл Льоклер с Ферари. Той започна с първия за деня нов комплект софт и веднага записа топ време за 1:44.789 сек. На трасето излезе и Фетел, който бе малко по-бавен в първия сектор, но мина по-бързо през втория и третия. Германецът оглави класирането с 0,132 сек по-добро постижение. Двамата направи серии от по 6 обиколки в тези първи серии.

Трето време в началото записа Нико Хюлкенберг. Любопитно бе, че в Рено се върнаха към старата версия на мотора. Те вече получиха наказания за новите компоненти, но стратегията е да ги изтърпят тук, където изпреварванията са по-лесни и да ползват агрегатите в следващите състезания.

Гасли загуби лявото си огледало, но без да стане ясно как и къде падна самата пластина

25 минути след началото на пистата с чисто нови софт се появиха и пилотите на Ред Бул и Мерцедес. Ботас бе малко по-бърз в първите обиколки, но над 0,55 сек от Фетел, а Люис бе на още 0,4. На над 1,3 сек пети се нареди Серхио Перес, който трябваше да се върне към старата версия задвижваща система след проблемите вчера. Всъщност голямата новина около него вчера бе потвърждението на нов договор с Рейсинг Пойнт за следващите 3 години.

Малко след средата на тренировката след само 3 обиколки Люис излетя с голяма скорост на 12-ия завой Фание и се заби в стената от гуми

Сесията бе спряна. Бяха загубени двайсетина минути, докато разбитата кола на Люис бъде върната в пита. В Мерцедес бяха притеснени да не се наложи смяна на шасито или скоростната кутия само 2 часа преди началото на квалификацията.

Публиката изтръпна, когато изписаха, че се е ударил Макс Верстапен. Към онзи момент той бе с едва 7-мо време, на 1,6 сек, с подчертано свалени крила в опит да се намери възможно най-високата максимална скорост.

В последните 12 минути предстояха решителните квалификационни симулации

Всички се върнаха на пистата с втория чифт нов софт за тази сутрин. Фетел блокира обаче предна дясна са Сурс, но и Льоклер не бе по-бърз в тази част. Във втория сектор обаче, където при първите обиколки все така предимство имаха Мерцедес, Шарл бе много бърз, както и в третия със супер дългата извивка. Льоклер записа ново най-добро време, с почти 0,5 сек по-силно от това на Себ от първите опити – 1:44.206 мин.

Верстапен се нареди 4-ти зад Ботас в тези втори опити, но на над 1 сек. Оплака се, че не е доволен от баланса на спирачките. Малко след това Дани Рикиардо записа по-добро време от холандеца. Програмата на новия му съотборник Алекс Албон не бе да търси скорост в една обиколка предвид наказанието за утре. Така той записа последно време, а Пиер Гасли се нареди десети след двамата пилоти на Алфа Ромео с новите мотори на Ферари.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter