Хокенхайм е една от най-старите писти в Европа и съществува още от 30-те години на XX век, а в календара на Формула 1 се появява за първи път през 1970 г. След сериозните промени по трасето от 2002 г. пък изискванията към двигателите вече не са толкова високи, колкото на старата конфигурация и това ще улесни работата и на хората от Косуърт, доставящи агрегати на четири отбора в Гран при през тази година. Максималната скорост пак е важна, но не в толкова голяма степен заради липсата на безкрайно дългите прави от близкото минало. И докато преди резултатите в надпреварите често пъти се решаваха от това с колко мощност разполагат различните мотори на грида, то сега стойностите на натоварване са малко над средните.
В първата част на обиколката си на Хокенхайм пилотите достигат над 300 км/ч на три пъти: в първи и втори завой и на дългата права, извеждаща към шести завой – бавна и тясна крива, през която се минава на първа предавка и изискваща перфектна стабилност при спиране, тъй като при влизането в нея се намалява рязко от около 320 до 60 км/ч. Това е и основното място за задминавания.
Втората половина от трасето е комбинация от нискоскоростни завои и средноскоростни секции, където колите също трябва да са стабилни при натискане на спирачките и да запазват достатъчно скорост в кривите.
Много горещото време е обичайно за Гран при на Германия, като заради него изискванията към охладителните системи са завишени. Според предварителните прогнози обаче по време на предстоящия уикенд ще вали, а това може да улесни в известна степен двигателите.