Начало Избрани Верстапен с победа в Гран при на Канада

Верстапен с победа в Гран при на Канада

5018
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели състезанието за Гран при на Канада във Формула 1. Пилотът на Ред Бул потегли от полпозишън и удържа атаките на Карлос Сайнц в края на надпреварата. Трети и четвърти финишираха пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.

Времето на пистата Жил Вилньов бе сухо, слънчево и коренно различно с това от вчера. Температурата на въздуха бе 20  градуса, Екипът на Ферари отдаде почит на бившия си канадски пилот. Скудерията написа надпис „Ние ще помним“ на стартовите позиции на Карлос Сайнц и Шарл Льоклер.

Всички пилоти на пистата край Монреал стартираха с гуми медиум с изключение на Ботас, Льоклер, Перес, Норис и Строл.

Верстапен запази лидерската позиция при старта. Алонсо бе атакуван неуспешно от Сайнц, който успя да задържи зад себе си Хамилтън. Окон успя да мине пред Шумахер, В дъното Льоклер и Цунода изпревариха Латифи.

В края на третия тур Сайнц изпревари Алонсо. Магнусен имаше леки поражения по предното крило след контакт с Хамилтън малко след старта на надпреварата в Канада. Отзад Льоклер се справи със Строл и Гасли.

6 обиколки след началото на състезанието Сайнц записа най-бързата обиколка и започна да се отдалечава от своя сънародник. Гасли и Фетел първи влязоха в бокса и сложиха гуми хард. Французинът едва не се удари в съотборника на Фетел преди последния шикан. Пилотът на Алфа Таури нямаше друг избор, освен да продължи направо. Кевин Магнусен все пак влезе в бокса след като получи предупреждение от рейс контрола.

В деветата обиколка Серхио Перес получи проблем в своя болид. Състезателят на Ред Бул каза, че е загубил двигателя и спря в зоната на сигурност. Това предизвика развяването на жълти флагове и период на виртуална кола за сигурност. Верстапен и Хамилтън влязоха в бокса, докато Сайнц и Алонсо останаха на трасето.

След рестарта на надпреварата в Монреал, Сайнц поведе пред Алонсо, Верстапен, Ръсел, Окон, Хамилтън, Шумахер. Жу, Рикиардо и Албон. Седемкратният световен шампион се справи със своя съперник от Алпин на старт-финалната права.

В 15-тата обиколка Верстапен се справи с Алонсо на дългата обратна права, докато Льоклер попадна в DRS влакче, в което участваха още Албон, Ботас и Норис. Пилотът на Уилямс загуби две позиции в рамките на два завоя от своите съперници от Алфа Ромео и Ферари.

20 обиколки след началото на Гран при на Канада, Мик Шумахер спря с технически проблем в своя болид и отново предизвика виртуална кола за сигурност. Германецът спря на същото място както Перес. Част от състезателите отново използваха спестяването на време и смениха своите гуми. Сред тях бе и Сайнц. Пилотът на Ферари сложи нов комплект твърди гуми на Пирели и излезе на трето място пред Хамилтън. Алонсо продължаваше да стои на пистата.

Същевременно Льоклер стигна до осмото място след като караше с твърди смеси на Пирели. Сайнц задмина Алонсо на най-дългата права и се върна на втората позиция. Двукратният световен шампион продължаваше да стои на трасето и загуби позиция срещу Хамилтън.

През следващите няколко тура в Канада Верстапен и Сайнц си разменяха бързи обиколки. Льоклер водеше битка с Окон, докато Жу се опитваше да изпревари Строл.

Алонсо влезе в бокса в обиколка номер 29. Испанецът излезе зад своя съотборник и Льоклер, който се оплака от проблеми със сцеплението при излизане от завоите. В челото Верстапен продължаваше да води пред Сайнц и Хамилтън.

При преполовяването на състезателната дистанция в Канада Верстапен бе начело с аванс от 7.5 сек. пред Сайнц. Трети и четвърти бяха Хамилтън и Ръсел. Състезателите на Мерцедес бяха следвани от Окон, Льоклер, Алонсо и Ботас. Строл пък бе начело на DRS влакче, в което участваха Жу, Цунода и Рикиардо.

Льоклер направи своето спиране в края на обиколка номер 42. Пилотът от Монако бе забавен в бокса и сложи нов комплект среднотвърди смеси на Пирели и излезе зад Рикиардо. Един тур по-късно Верстапен направи второ спиране и сложи нов комплект твърди гуми. Нидерландецът излезе зад Хамилтън, който също влезе в бокса.

Пилотът на Ред Бул веднага започна да топи изоставането си от Сайнц. Испанецът получи съобщение, че от Ферари се надяват на кола за сигурност, за да спестят време при второ спиране в пита. Междувременно Льоклер изпревари Рикиардо, Цунода, Жу и Строл. Канадецът направи своето спиране в 49-тата от общо 70 обиколки. В следващата обиколка Цунода се удари в комбинацията от завои Сена S. Пилотът на Алфа Таури излезе със студени гуми и катастрофира. Инцидентът бе причината за появата на реален сейфти кар.

Колата на сигурността остана на трасето край Монреал в продължение на 6 обиколки. При рестарта Верстапен безпроблемно продължи да води колоната. В дъното на топ 10 Фетел изпревари Гуаню Жу и зае деветото място. Състезателят на Алфа Ромео контраатакува и си върна позицията.

В челото Сайнц записа най-бързата обиколка и притискаше Верстапен, докато Льоклер дишаше във врата на Алонсо. Испанецът се доближи много близо до световния шампион и се опитваше да го задмине с DRS.

Сайнц и Верстапен продължаваха да си играят на котка и мишка в продължение на няколко тура. Пилотът на Ред Бул се възползваше от по-добрата скорост на правите и отблъсваше атаките на своя съперник. Алонсо получи инструкции по радиото, според които трябваше да стои зад Окон.

До края на състезанието Сайнц продължаваше да пристиска Верстапен, но не успяваше да направи опит за изпреварване.

В крайна сметка Верстапен спечели състезанието на пистата Жил Вилньов, следван от Сайнц, Ръсел и Хамилтън. Петото място отиде при Льоклер. Място в зоната на точките намериха и Окон, Алонсо, Ботас, Жу и Строл.