Гран при на Маями счупи рекорда по гледаемост в САЩ. Това твърдят статистически данни, публикувани по-рано тази седмица. Стартът на пистата във Флорида е бил гледан от повече от 3 млн. зрители. Така беше подобрен старият рекорд, който беше от състезанието през 2022 г. Тогава то е било гледано от поне 2.5 млн. души.
Предаването на ABC за Гран при на Маями в F1 е привлякло средна аудитория от 3.1 милиона зрители. Това надминава предишния рекорд от 2.6 милиона, наблюдавали първото издание на състезанието през 2022 г.
Рекордът също така бележи 48% ръст на зрителската аудитория в сравнение с миналата година. В този случай аудиторията беше спаднала до 2.1 млн.
Състезанието в Маями се проведе в късния следобед. Това го постави в доста неудобен час за гледане от европейската и азиатската телевизионна аудитория. От друга страна, по-късният стартов час е помогнал за увеличаването на гледаемостта в САЩ. Съвсем логично, стартовете в Маями, Остин и Лас Вегас са най-гледани в историята на страната.
Съботното спринтово състезание, което се излъчваше по ESPN, привлече 946 000 зрители. Това е най-голямата аудитория в САЩ за спринт от въвеждането на формата през 2021 г. Официалната квалификация в събота пък привлече аудитория от 625 000 души.
Повишаването на интереса в САЩ към състезанието в Маями е добра новина за партньора на F1 в излъчването. В началото на сезона той донесе някои разнопосочни данни.
Според статистиката, откриващият старт в Бахрейн е бил гледан от 1.12 милиона зрители в САЩ. Това с 1.31 млн. по-спрямо изданието през 2023 г. Следващият старт в Саудитска Арабия отбеляза 40% спад в гледаемостта на годишна база. Надпреварата в Джеда е била гледана от 920 000 зрители. За сравнение, стартът през 2023 г. е бил гледан от 1.523 млн. души.
Част от този спад обаче се дължи на това, че двата старта се проведоха в събота и се излъчиха по ESPN2. Не трябва да се забравя и часовата разлика между САЩ и Близкия изток.
Същевременно Гран при на Китай привлече само 626 000 зрители. Стартът в Шанхай се излъчваше в доста неудобно време за зрителите в САЩ и Северна Америка като цяло. Това обаче е доста повече от броят на хората, които гледаха надпреварата през 2019 г. (268 000).
F1 полага големи усилия за увеличаване на аудиторията в Маями. Според изчисленията, уикендът във Флорида е бил посетен от общо 270 000 зрители. Това показва големият апетит на американците за F1 състезания в собствената им страна.
Thank you for an unforgettable Year 3 ❤️ pic.twitter.com/k83AF7qZYc
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) May 7, 2024