Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис с първа победа в кариерата си – триумфира в Маями пред...

Норис с първа победа в кариерата си – триумфира в Маями пред Верстапен и Льоклер

9068
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис най-после спечели първа победа в кариерата си във Формула 1 след 110 старта в Гран при. Пилотът на Макларън триумфира в Гран при на Маями, побеждавайки Макс Верстапен (Ред Бул) и Шарл Льоклер (Ферари), които финишираха втори и трети.

Температурата на пистата преди началото на надпреварата в Маями бе 43 градуса, а тази на въздуха – 28 градуса. Преобладаващият избор на гуми бе медиум. Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо, Кевин Магнусен и Даниел Рикиардо бяха с хард. Единствен Валтери Ботас бе избрал софт.

„Има много медиуми около мен“, се обади Хамилтън по радиото преди началото на загряващата обиколка.

На Карлос Сайнц му съобщиха, че вятърът малко се е засилил.

При изгасването на светофарите Макс Верстапен потегли идеално и поведе. Шарл Льоклер не тръгна много добре и за момент бе изпреварен от съотборника си Сайнц

Серхио Перес се опита да мине и пред двете Ферари-та, но излетя настрани и едва не удари Верстапен и Ферари-тата. През това време Оскар Пиастри задмина Сайнц и бе трети, а Перес зае петото място. Ландо Норис бе шести, следван от Нико Хюлкенберг, който изпревари потеглилия добре Хамилтън. Юки Цунода също дебнеше Мерцедес-а, а Джордж Ръсел допълваше топ 10 с втория F1 W15.

След квалификацията Льоклер искаше да остане близо до Верстапен – на дистанция до секунда, което би му позволило да използва DRS. Още в третата от общо 57 обиколки обаче вече бе на 1,7 сек зад Верстапен. Пиастри обаче на под секунда зад Ферари-то, а Сайнц вървеше на половин секунда зад Макларън-а. В четвъртия тур Пиастри успешно изпревари Льоклер и излезе втори.

Рейс контролът разгледа ситуацията с Перес от началото на надпреварата и реши, че няма да има по-нататъшни действия. Мексиканският пилот бе разследван и за фалстарт. В седмата обиколка Сайнц каза, че има добра скорост. Хамилтън пък си върна седмото място от Хюлкенберг, но след това сбърка и пилотът на Хаас пак излезе пред него.

Битката на Хамилтън и Хюлкенберг продължи, докато в десетата обиколка Люис отново атакува и изпревари. Почти веднага след това Ръсел опита да направи същото, но не успя. В 12-ия тур Ланс Строл, Алекс Албон, Логан Сарджънт и Ботас минаха през боска. Ръсел също успя да задмине Хюлкенберг. Веднага след това Нико мина през пита и сложи твърди гуми.

Сайнц отново попита дали ще опитат нещо на пистата. Отговорът от Ферари бе, че разглеждат опциите. В 15-ия тур Верстапен бе на 2,9 сек пред Пиастри, който вървеше на почти 0,7 сек пред Льоклер. Сайнц се движеше на малко над секунда зад съотборника си. Норис преследваше Перес за петото място и правеше опити да го изпревари. В колоната следваха Хамилтън, Ръсел, Цунода, Естебан Окон.

Перес влезе в бокса в 18-ия тур. Сложи гуми хард и се върна десети в колоната. Льоклер стори същото в 20-ата обиколка. Перес излезе девети, а Норис даваше най-бързи обиколки, доближавайки постепенно Сайнц.

„Ударих колче и трябва да погледнете предното крило“, обади се Верстапен по радиото

Това се случи при преминаването през шикана. Колчето се счупи и парчетата останаха на пистата. След почти цяла обиколка рейс контролът пусна режим на виртуален сейфти кар. Част от пилотите смениха гуми точно в този момент. Виртуалната кола за сигурност приключи бързо, а Верстапен мина през пита в 24-ата обиколка и се върна четвърти в колоната. Редът бе Пиастри, Сайнц, Норис (и тримата без бокс), Верстапен, Льоклер, Хамилтън (без бокс), Перес, Цунода, Гуаню Жу, Даниел Рикиардо.

В 27-ата обиколка Пиастри и Сайнц минаха през пита. В 28-ата имаше инцидент между Кевин Магнусен и Логан Сарджънт

Пилотът на Хаас продължи със счупено предно крило. Американският пилот отпадна директно на пистата в наистина домашното си състезание – той живее много близо до пистата в Маями. Излезе кола за сигурност. Перес и Цунода влязоха в бокса, за мексиканския пилот това бе втора смяна. Норис направи първото си спиране в 30-ата обиколка.

Магнусен получи наказание 10 секунди за причиняване на катастрофа. Това е поредна санкция за датския пилот през уикенда в Маями след скандала, който предизвика с поведението си по време на спринта.

Колата за сигурност се прибра в края на 32-ата обиколка. Верстапен атакува Норис, но за момента остана втори. Льоклер бе трети, следван от Пиастри, Сайнц, Перес, Цунода, Хамилтън, Ръсел, Окон.

Между Сайнц и Пиастри имаше удар при опит на пилота на Ферари да изпревари съперника от Макларън. Хамилтън (с медиум) пък задмина Цунода за седмото място.

„Просто му кажете да ми даде позицията, за да не бъде наказан. Обадете се на Макларън да му кажат на него“, обади се Сайнц по радиото, убеден, че Пиастри е взел предимство с излизане от пистата.

Рейс контролът реши, че по случая няма да има повече действия.

„Невероятно“, бе реакцията на Сайнц.

В челото Норис бе на почти 2 секунди пред Верстапен.

Раздразнението на Сайнц бе толкова сериозно, че рейс инженерът му се опита да го успокои и му каза, че има още 20 обиколки, така че трябва да се съсредоточи. Карлос почти се сопна да го остави на мира да кара.

„Не мога да накарам колата да завивам. Трагедия“, каза Верстапен по радиото, който в 40-ата обиколка бе на над 2,6 сек зад Норис

В същия тур Сайнц мина пред Пиастри като пак се закачиха, австралиецът контраатакува, но сбърка, излетя и испанецът взе четвъртото място. От пита на Макларън се обадиха на Оскар, че предното му крило е счупено и трябва да мине през бокса. Там му смениха носа. Сайнц пък каза на тима си, че нещо не е наред с неговия болид и поиска да проверят аеропритискането. Хамилтън подгони Перес, който също бе с гуми медиум.

Три обиколки преди карирания флаг авансът на Норис пред Верстапен вече бе над 6,5 сек. В този момент Албон изхвърча от трасето в опит да се защити от Даниел Рикиардо. Зоната за сигурност обаче бе достатъчно голяма – пилотът на Уилямс избегна удара и се върна на трасето.

До финала преднината на Норис само се увеличаваше и достигна над 7,6 сек. Верстапен стигна втори до карирания флаг, Льоклер – трети.