Макс Верстапен записа най-добро време в последната свободна тренировка за Гран при на САЩ. Втори, на 0,218 сек от пилота на Ред Бул, се класира Себастиан Фетел (Ферари). Трети изненадващо се нареди Ландо Норис (Макларън).
Времето се постопли в сравнение с петък, но не много. Температурата на въздуха в началото на сесията бе 18 градуса, а тази на пистата – 25.
Организаторите се опитаха да направят нещо поне за някои от неравностите по трасето, които предизвикаха сериозни дискусии след петъчните сесии. Асфалтът на първи и девети завой е бил изстърган, за да се заравни поне малко повърхността. Други бабуни обаче не може да се третират по същия начин, тъй като настилката там вече е изтънявана по подобен начин.
Clear skies, and warmer temperatures than yesterday ☀️
The final practice session is 10 minutes away…#USGP ?? #F1 pic.twitter.com/liXBQdAtAV
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
В първите минути около половината пилоти направиха по една опознавателна обиколка и се прибраха в бокса
Рейсинг Пойнт сложиха нов двигател с вътрешно горене, турбо, MGU-K и MGU-H в автомобила на Серхио Перес. Това означава наказание за мексиканския пилот. Той обаче е със санкция още от петък, която го праща да стартира директно от питлейна. Причината бе, че не спря на кантара на ФИА, когато бе повикан във втората петъчна тренировка.
Пилотите на Ферари и Валтери Ботас се появиха на трасето близо четвърт час след началото на сесията. И тримата бяха със софт. Междувременно Ромен Грожан записа първото време – 1:36.579 мин. Шарл Льоклер обаче отби встрани от пистата и каза по радиото, че може би има някакъв проблем с двигателя.
#Charles16 stopping on the track. Virtual safety car deployed. #FP3 #USGP??
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 2, 2019
? „There is something wrong with the engine“
Charles Leclerc comes to a stop before Turn 19, and we’re under the virtual safety car#USGP ?? #F1 pic.twitter.com/xZwjtj8qvr
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, докато маршалите изтеглят Ферари-то на Льоклер
Това им отне само няколко минути и екипите подновиха работа. Фетел излезе начело с 1:34.733. Зад него, на 0,039 сек, се нареди Люис Хамилтън (със софт). Веднага след това Ботас излезе пръв, като бе по-бърз с 0,175 сек от Себастиан.
Немският пилот на Ферари си върна първата позиция с 1:34.441. Най-добре класираният пилот с гуми различни от софт в този момент бе Карлос Сайнц – четвърти с медиум. Само Алекс Албон пък работеше с хард и бе в дъното на таблицата.
? „Wind pretty gusty. There is a lot of wind on the straight into Turn 12“
Valtteri Bottas confirms this weekend’s challenging conditions#USGP ?? #F1 pic.twitter.com/mOxvpJQpiu
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Фетел продължи серията си и направи още по-бърз тур – 1:34.339. Верстапен излезе втори, на 0,119 сек зад него. Постижението на Себастиан обаче бе заличено заради неспазване ограниченията на 19-ти завой. Излизането там доведе до анулирането на много бързи турове в тренировките и може да се окаже проблем по време на квалификацията.
В средата на сесията Верстапен стана новият лидер в класирането с 1:34.186 мин. Албон бе дал четвърто време, след като премина към гуми софт.
Sebastian Vettel sees his fastest lap time deleted, for exceeding track limits at Turn 19#USGP ?? #F1 pic.twitter.com/Oc5Ctrdl6Z
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
20 минути преди карирания флаг Ботас на свой ред оглави подреждането – 1:33.904
Турът не бе съвсем чист, тъй като финландецът на две места излизаше от трасето. Той обаче пръв слезе под 1:34 мин. Все пак получи предупреждение по радиото да внимава с преминаването в 19-ти завой.
15 минути преди края на тренировката Фетел започна нова серия, отново със софт. Той бе изключително бърз, записа три рекордни сектора и тур за 1:33.523 – с 0,381 сек по-добра от тази на Ботас. Хамилтън даде трето време, на половин секунда от Себастиан. Ботас и Верстапен последователно изместиха Люис назад.
Макс бе още по-бърз и излезе пръв – 1:33.305 мин. По-забележителна обаче бе обиколката на Ландо Норис, който броени минути преди карирания флаг даде трето време!
Lando moves into P3!
He moves ahead of the Mercedes with a 1:33.818 ⏱️#USGP ?? #F1 pic.twitter.com/4QPoEbKb9A
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
В крайна сметка Верстапен остана пръв в подреждането на последната свободна тренировка. Фетел зае второто място, следван от Норис, Ботас, Хамилтън, Албон. Топ 10 допълниха Сайнц, Райконен, Гасли и Рикиардо.
FP3 CLASSIFICATION@redbullracing‘s @Max33Verstappen takes P1 in the final practice session ahead of Sebastian Vettel and Lando Norris#USGP ?? #F1 pic.twitter.com/dP7y6eQoNz
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019