Уикендът за Гран при на Япония се разви по необичаен начин, но времето и друг път е влияло върху работата на пистата Сузука. Заради тайфуна Хагибис отборите имаха на разположение само петъчните тренировки за подготовка. Квалификацията бе преместена за неделя сутрин, а всички останали събития в събота бяха отменени.
Сесията за разпределение местата на стартовата решетка се проведе при вече хубаво, но много ветровито време. Себастиан Фетел спечели полпозишъна, а до него на първа редица е съотборникът му Шарл Льоклер. Пилотите на Ферари изразиха учудване от класирането си.
Люис Хамилтън обаче не бе изненадан
Петкратният световен шампион отбеляза, че в Мерцедес не са имали отговор на допълнителната мощност на Ферари в края на квалификацията.
„Колата ми си беше наред. Те очевидно вдигат режимите и отиват на друго ниво на мощност, с което реално не сме в състояние да се състезаваме. Но болидът ни върви добре. Много е ветровито“, коментира англичанинът.
В Уилямс се опитваха да сменят шасито на Роберт Кубица за състезанието, след като полякът катастрофира в самото начало на Q1. Това означава старт от питлейна за него.
Тимът на Рено също имаше много работа. Нико Хюлкенберг получи повреда в хидравликата, оказала се трудна за достигане (в скоростната кутия). Не се очакваше проблемът в автомобила на Даниел Рикиардо с окачването да е толкова сложен за отстраняване.
Кевин Магнусен също претърпя катастрофа в Q1. Скоростната кутия в Хаас-а му трябваше да бъде сменена, което означава наказание от 5 места назад на грида. Санкцията няма никакво влияние, тъй като датчанинът изобщо не можа да направи бърза обиколка.
Our best predictions. ???? #Fit4F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/8CizHdhb5i
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 13, 2019
#JapaneseGP strategy: the fastest predicted strategy for the 53-lap race is a one-stopper: starting on soft for 24 to 27 laps, then medium to the end. Second-fastest, theoretically, is a two-stopper like this: two stints on soft of 20 laps each followed by one on medium. (1/2)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 13, 2019
#JapaneseGP strategy: the slowest theoretical strategy is also a one-stopper: starting on soft for 20 to 23 laps, then hard to the end. Race start in two hours, so not much time to do all the calculations. (2/2)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 13, 2019