Гуаню Жу сподели впечатленията си от новата кола на Алфа Ромео. Китайският състезател е единственият новобранец на стартовата решетка за сезон 2022 в F1. Във вчерашния ден той най-накрая направи първи обиколки с новия болид на тима С42. Също така говореше за характеристиките на новото поколение автомобили в F1.
Китаецът каза, че е било хубаво да кара автомобила на Алфа Ромео С42 в тестовете край Барселона. Той се стреми да прекара повече ценно време зад волана преди официалния си дебют на пистата Сахир в Бахрейн.
След като отсъства в първия ден от изпитанията на Каталуния, Жу направи първи обиколки в четвъртък следобед. Преди това колата бе изпробвана от Роберт Кубица и Валтери Ботас.
Проблеми с пода на болида попречиха на екипа да направи достатъчно обиколки в сряда. За щастие механиците успяха да поправят колата навреме за дебюта на младия китаец. Жу влезе в топ 10 и завъртя общо 71 обиколки, което е повече от една състезателна дистанция на испанското трасе.
Бившият пилот от Формула 2 сподели впечатленията си от първото си излизане с кола, която отговаря на новите технически правила.
„Хубаво е, че най-накрая успях да карам новия болид на Алфа Ромео. [Аз] усетих многото промени в сравнение с това, което преживях в предишните автомобили от F1.“, сподели Жу.
„Страхотно е, защото не просто за пръв път карах колата, но и направих доста обиколки и преминах през всички програми. Много е важно да натрупам повече опит преди старта в Бахрейн.“
Жу се върна зад волана на С42 в петък сутринта, но претърпя завъртане и спря на пистата преди началото на обедната почивка.
Zhou brings out the red flag 🚩 He’s OK and back in the garage. #F1Testing
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 25, 2022
Kитаецът бе един от редицата пилоти, които се оплакаха от подскачане на новите коли при движение с висока скорост. Това е неприятен феномен в действието на новата аеродинамика, но поне отчасти се решава, когато се „отвори“ задното крило с DRS. Тогава налягането в задната част намалява. Предното крило може да слезе малко по-ниско и ефектите от „загребвания“ въздух намаляват.
„Едно от нещата, които ми направиха особено впечатление е подскачането на колата. По време на движение с висока скорост предното крило на болида слиза надолу“, коментира Жу.
„Трябва да променя стила си на шофиране. Автомобилите са с по-големи 18-инчови гуми и напълно обновено шаси. Настройването им ще бъде от ключово значение.“
Въпреки всички тези предизвикателства за отборите и пилотите, той каза, че се чувства уверен в способността на екипа да изглади всички проблеми.
„Почувствах, че нещо не е наред, когато се движа с висока скорост“, обясни китаецът.
„Това е феномен, от който страдат много отбори. Все пак навлизаме в първата година на нова генерация автомобили. Ще е необходимо доста време, докато всичко стане перфектно.“
„Мисля, че [Гран при на Бахрейн] ще бъде интересно. Със сигурност ще има много подобрения преди влизането ни в първото състезание за сезона“, завърши Гуаню Жу.
That’s a wrap on testing for now! See you in Bahrain ✌️ #TeamZHOU pic.twitter.com/aiIg2JPyyj
— 周冠宇 | Guanyu Zhou 🇨🇳 (@GuanyuZhou24) February 25, 2022