Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гумите на Макс можеше да не издържат, обясни Хорнер; Верстапен: Второ място...

Гумите на Макс можеше да не издържат, обясни Хорнер; Верстапен: Второ място е прекрасен резултат

1928
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен финишира втори в Гран при на Великобритания, но след състезанието се появиха коментари, че е можел да спечели ако не бе направил питстоп в самия край на надпреварата. Причината бе, че Люис Хамилтън спука гума половин обиколка преди финала и стигна с огромни усилия до карирания флаг. В крайна сметка англичанинът пресече финала 5,856 сек преди съперника си. От Ред Бул обаче защитиха стратегията си с обяснението, че са имали притеснения за гумите на Верстапен. В последните три обиколки се спукаха три предни леви гуми – на Валтери Ботас, Карлос Сайнц и Хамилтън.

„Макс каза, че има сериозни вибрации. След това се спука гумата на Ботас. Виждахме дълбока бразда на тази на Макс и решихме да спре в пита, да сложи софт и да опита да вземе точката за най-бърза обиколка“, обясни Кристиан Хорнер

„Мислехме за спиране 10 обиколки по-рано. По старите му гуми имаше много разкъсвания и няма гаранция, че щяха да издържат до финала. И тогава нещата щяха да са съвсем различни. Люис имаше късмет днес. Разполагаха със страхотна кола, която той успя да закара до финала. А и второ място е добър резултат за нас.“

Хорнер допълни пред Скай Спортс, че е изненадан от двете спукани гуми на Мерцедес. Според него Хамилтън и Ботас са контролирали темпото – особено в завоите, където гумите са натоварени.

Самият Верстапен сподели, че представянето му се дължи едновременно на късмет и малшанс

„Те пак бяха твърде бързи. Десетина обиколки преди финала моите гуми не изглеждаха добре и се обадих по радиото да съобщя, че предна дясна е зле. След това Валтери спука гума. Казах на екипа, че ще намаля. После отборът ме прибра, за да пробвам да направя най-бързата обиколка. (Нидерландският пилот успя да завърти най-добрия тур в състезанието – б.а.) После и Люис спука гума. Но аз съм много доволен от второто място. Това е прекрасен резултат за нас. Ние се справихме добре – чудесни точки, превъзходен подиум.“

„Допреди драмите състезанието ми бе доста самотно. Стараех се да контролирам темпото си и да се грижа за гумите. Казах на инженера си да се хидратира – това е много важно“, добави Верстапен.

Алекс Албон пък бе наказан с 5 секунди по време на състезанието заради инцидент в началото с Кевин Магнусен (Хаас)

Накрая бе осми и остана доволен, че поне успя да вземе точки. Чувствата му по отношение на състезанието бяха смесени.

„В първата обиколка Магнусен на практика излезе извън пистата. Аз се позиционирах в отворилото се пространство, но скоро разбрах, че не ме вижда. Опитах се да избегна удара, всичко обаче стана твърде бързо. По колата имаше някои повреди, но темпото не бе лошо. Осмо място не е резултатът, на който се надявах, но при тези обстоятелства бих го определил като минимизиране на щетите“, обясни Албон.