Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън се подготвя за предстоящи наказания заради използване на допълнителни мотори

Хамилтън се подготвя за предстоящи наказания заради използване на допълнителни мотори

44
0

Люис Хамилтън очаква битката му в тазгодишния шампионат на Формула 1 да стане още по-трудна заради предстоящи наказания за използване на допълнителни мотори. Английският пилот на Мерцедес е с петата си задвижваща система в Австрия (турбо и MGU-H №5, четвърта CE – контролна електроника, трето MGU-K и трети двигател с вътрешно горене). Съотборникът му Нико Розберг също е с нов агрегат на Ред Бул Ринг, който за него е трети през сезон 2016 г.

„Този уикенд стартирам с последния си двигател (позволен за сезона). Поне в едно състезание ще съм твърдо последен, по-вероятно – в две. Най-лошото е, че съм единственият пилот с агрегат Мерцедес в това положение. За отбора определено е трудно. Ние сме тимът на Мерцедес и ако разполагаме с 40 мотора, човек би очаквал, че те ще са най-добрите 40. Но това е положението и трябва да дам най-доброто от себе си с наличната задвижваща система, както и следващите. Не е лесно да гледаш останалите пилоти с Мерцедес, които вървят по нормалния план. Чувството не е хубаво, но нищо не мога да сторя. Не разбирам напълно защо се случи така. Надявам се Мерцедес да си вземе поука от повредите”, коментира Хамилтън.

Трикратният световен шампион обясни, че внимателно ще обмисли къде точно да използва допълнителните задвижващи системи. Идеята му е това да се случи на трасета, където да намали до минимум последствията от съответните наказания: „Ще се опитам да намеря писта, където бих могъл да си проправям път напред, да настигна останалите и дори да се боря за победа. Трябва да стартирам с мисълта, че имам шанс за това. Може да има коли за сигурност и какво ли не още. Старая се да съм оптимист, но на някои места не е лесно да се изпреварва, тоест шансът Нико да спечели, а аз да завърша някъде назад е по-висок.”

Екипът на Ферари пък използва още един токен за своята задвижваща система за Гран при на Австрия. Смята се, че промяната е в конструкцията на MGU-K и е насочена към подобрение при използването на съхранената енергия. Шел предоставя на Скудерията променени гориво и лубриканти, като се очаква това заедно с останалите новости да доведе до увеличаване на мощността.

Себастиан Фетел обаче ще получи наказание преместване с пет места назад на стартовата решетка заради смяна на скоростната кутия. Това ще го отдалечи от битката да настигне съперниците от Мерцедес, но немският пилот на Ферари се постара да запази оптимизма си.

„Смятам, че ще водим истинска борба. Работим изключително упорито и нищо не се е променило – трудим се здраво, не гледаме какво вършат другите. Мерцедес е отборът пред нас. Стараем се да подобрим компонентите, които се нуждаят от това, да работим по слабостите и да се фокусираме върху силните си страни”, сподели Фетел.

Четирикратният носител на короната в F1 каза още, че президентът на Ферари Серджо Маркионе е наясно колко много се трудят в Маранело. Според него италианският тим има сериозен напредък, при това по-голям в сравнение с прогреса на съперниците.