Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пак поиска уточняване на правилото за намаляване при двойни жълти знамена

Хамилтън пак поиска уточняване на правилото за намаляване при двойни жълти знамена

50
0

Люис Хамилтън бе много щастлив от победата си в Гран при на Унгария, след която оглави класирането за световния шампионат на Формула 1 за първи път през 2016 г.

По време на пресконференцията след финала обаче той отново поиска изясняване на правилото за намаляване на скоростта при двойни жълти знамена във връзка с вчерашната последна бърза обиколка на съотборника му Нико Розберг в квалификацията на Нюрбургринг.

„Не знам каква е тайната тук. Ключът със сигурност е да имаш страхотен отбор и всичко да се напасне. Но според мен тази писта наистина възнаграждава един агресивен пилот. Днес бе едно от най-горещите състезания, които си спомням на това трасе. Грижата за гумите в подобни условия е наистина трудна и се радвам, че успях да се справя. Не знаех колко ще издържат и се постарах да внимавам, за да съм в състояние да натисна, когато е необходимо. Беше сложно да се намери баланс. Надпреварата вървеше чудесно, но тъкмо си помислих „ха, без грешки досега”, когато успях да блокирам колелата и да излетя в 12-ти завой! В този момент си казах, че трябва да остана концентриран и да се върна на пистата, което за щастие ми се удаде”, коментира Хамилтън състезанието.

След това известният журналист Дитер Ренкен посочи, че снощи Люис поиска правилото за намаляване на скоростта при двойни жълти знамена да бъде изяснено и час след изявлението му Розберг бе извикан при стюардите.

„Смяташ ли, че си повлиял по някакъв начин? Свърза ли се с някого или е чисто съвпадение, че Нико бе повикан час след коментара ти?”, допълни Ренкен.

Хамилтън заяви, че през всичките 23 години на кариерата му правилото е било „при жълт флаг намаляваш, а при двоен жълт си готов да спреш” и продължи: „Нико вървеше със същата скорост, с каквато преминах аз в предишния си бърз тур. Щеше да му е доста трудно да спре, ако имаше завъртяла се кола или маршал на пистата. Фактът, че не бе наказан, означава, че трябва да сме внимателни какво послание отправяме – не само към пилотите тук, но и към тези в малките категории. Прието ли е сега да загубиш само десета от секундата при двойни жълти знамена, които са един от най-опасните сценарии на писта? Трябва да има уточнение. Преди бяха две десети на жълт флаг и половин секунда на двоен жълт. Вчера не беше така, нямаше санкция и в следващата надпревара може да се борим за позиция, а при двойно жълто знаме да знаем, че само леко намаляване и загуба на десета от секундата са достатъчни. Затова е нужно изясняване. Сигурен съм, че Чарли [Уайтинг] и стюардите ще го направят, защото е необходимо.”

Англичанинът каза също така, че е говорил с Уайтинг по въпроса, но не смята, че е повлиял по някакъв начин в ситуацията. Стюардите решиха да разследват последната бърза обиколка на съотборника му 3 часа и 20 минути след края на квалификацията.

Розберг поиска право на отговор и първо благодари на съотборника си за изявлението, тъй като то му даде възможност да изложи своята гледна точка.

„При двойни жълти знамена трябва значително да намалиш скоростта и да преминеш безопасно. Аз минах през този завой с 20 км/ч по-бавно, а 20 км/ч с F1 болид е огромна разлика. Намалих 30 метра преди точката си на спиране. Скоростта ми бе значително по-ниска, каквото е изискването – това бе напълно приемливо за стюардите. Беше ясно, че на изсъхващо трасе всеки следващ тур ще е много по-бърз. Условията на пистата не бяха константни. На изсъхващо трасе е ирелевантно както е времето в сектора, защото всяка следваща обиколка е по-добра. Така че в конкретния сегмент бях по-бавен, но в сектора постижението ми бе по-силно, тъй като натисках в останалите завои. За стюардите случаят бе ясен и затова не бях наказан”, заяви Нико.

Виж видео с обиколката на Розберг.