Люис Хамилтън спечели първата позиция за утрешната Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2015 г. До него на първа редица ще се нареди съотборникът му Нико Розберг. Трети остана Фелипе Маса (Уилямс).
Температурата на пистата в началото на официалната тренировка за разпределение позициите на стартовата решетка бе 39 градуса. Мейнър Маруся съобщи, че въпреки херкулесовските усилия на екипа времето за поява на писта изтича. Минута след старта на първия квалификационен сегмент бе потвърдено, че тимът няма да участва в сесията.
В Ред Бул продължаваха да работят по болида на Данил Квят, като бяха уверени, че ще се справят преди края на Q1, докато Даниел Рикиардо бе сред първите на трасето. Началните опити бяха с гуми медиум, но Кими Райконен и Себастиан Фетел излязоха направо със софт.
1:33.094 мин бе първото време в таблицата – на Карлос Сайнц, като то веднага бе подобрено от съотборника му в Торо Росо Макс Верстапен и Фелипе Наср (Заубер). Кими записа 1:30.188 при първия си опит, а Фетел – 1:29.307 мин, докато Нико Хюлкенберт и Дженсън Бътън излетяха от пистата. Рикиардо пък се оплака, че управляемостта на двигателя му е дори по-лоша, отколкото през последната свободна тренировка. През това време Райконен подобри времето си до 1:29.754, оставайки зад съотборника си.
Хамилтън се нареди трети с 1:30.277 преди Ботас да излезе втори – 1:29.641. Розберг пръв слезе под 1:29 мин – 1:28.906, последван от съекипника си – 1:28.586, като те продължаваха да работят с гуми медиум.
Макларън премина към софт и Кевин Магнусен даде 11-то време 5 минути преди края на Q1. Във Форс Индия също решиха да правят опити с меките гуми, докато Квят най-после излезе от бокса. Руснакът даде 12-то време с първия си опит, който бе и единствен за него. Макларън обаче зае последна редица – Бътън и Магнусен останаха 18-ти и 19-ти. Другият пилот, които не продължи след Q1, бе Маркус Ериксон.
„Макларън-Хонда ще започнат да търсят позитивите. Караха в цялата сесия. Имат нови гуми за състезанието. Разочароващ старт, но отборът пристигна в Мелбърн с доста реалистична настройка”, бе коментарът на бившия пилот от F1 Дейвид Култард. Междувременно Магнусен заяви при връщането си в падока, че в тима не са и очаквали друго, трудно е, но е нужно търпение. Въпреки разочарованието Бътън настоя, че поведението на болида не е толкова лошо и базата я има. Той допълни, че надпреварата ще е сложна, тъй като екипът все още не е изминал цяла състезателна дистанция.
В началото на втория квалификационен сегмент изборът вече бе софт. Сесията продължи без каквито и да е проблеми за Мерцедес, като Хамилтън премина и под границата от 1:27 мин, давайки 1:26.894. Розберг бе веднага след него с 1:27.097. Зад тях се наредиха пилотите на Ферари, като Фетел бе пред Райконен. Следваха тези на Уилямс, Карлос Сайнц, Ромейн Грожан и т.н. От Пирели пък уточниха, че софт са с 1,4 по-бързи от медиум.
В Q2 бяха елиминирани Фелипе Наср, Макс Верстапен, Квят, Нико Хюлкенберг и Серхио Перес. Пилотите на Лотус Грожан и Малдонадо стигнаха Q3, а най-добре класираният състезател със задвижваща система на Рено бе Карлос Сайнц (осми), зад когото се нареди Даниел Рикиардо.
Ботас пръв излезе на пистата във финалната част на квалификацията, последван от Грожан и Рикиардо. Скоро и останалите пилоти ги последваха. Преднината на Мерцедес бе повече от очевидна, но разликата между Уилямс и Ферари в Q2 бе само 0,153 сек.
1:29.480 бе първото време в Q3 – на Малдонадо. Райконен го изпревари с 1:28.892. Хамилтън излезе пръв с 1:26.419, докато Розберг изхвърча от трасето! Нико директно се прибра, Фетел се нареди втори (1:27.757), а Маса – трети (1:28.389). Розберг и Ботас бяха без времена след първите серии.
За последните опити Фетел излезе с използван комплект софт. Хамилтън се обади, че все още усеща вибрации в колата си. Ботас пак сбърка – на последния завой. Райконен излезе трети. Розберг даде второ време (1:26.921), Маса се нареди трети, а Хамилтън подобри собственото си постижение до 1:26.327.
P9 and P10 for @RGrosjean and @Pastormaldo! #Q3 AusGP pic.twitter.com/5NJg5nMUr3
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) March 14, 2015