Начало Автомобили Хюндай IONIQ дойде у нас

Хюндай IONIQ дойде у нас

74
0
Хюндай IONIQ

В началото на 2017 г. представителите на Хюндай в нашата страна от Индустриал Комерс демонстрираха пред пресата първите автомобили от напълно новата гама на корейския производител. Тя носи името IONIQ и оформя нов етап в развитието на компанията. За първи път в света се предлагат на практика три различни автомобила като задвижване с една и съща база и купе. IONIQ e нова стъпка в развитието на Хюндай като производител на автомобили с нулеви или много ниски нива на вредни емисии. Гамата е нов скок напред в тази област след лансирането на първия в света масов електроавтомобил с горивни клетки ix45 Fuell Cell.

Серията обединява три версии – IONIQ Hybrid, IONIQ Electric и IONIQ Plug-in. Чисто електрическият модел ще дойде у нас през пролетта, след това и Plug-in, но първите впечатления от Hybrid вече са налице след макар и не много дълъг тест в София в едни от студените дни с доста сняг, въпреки който обаче колата демонстрира с лекота качества като впечатляваща пъргавина, много приятна возия, леко управление, комфорт.

Това, с което бяхме заинтригувани обаче още при началния брифинг за модела в престижния клуб Esterhasi, бе информацията за цените. Със специалните условия на компанията те са между 45 000 и 55 000 лв. с ДДС в зависимост от оборудването. Това е направо невероятно при положение, че нашата държава не помага в тази област и част от останалите далеч по-малки подобни продукти струват доста повече. Трябва да се отбележи още и гаранцията от 8 години на електрическите компоненти и при положение, че като цяло марката има гаранция от 5 години, и при данните за разход, които моделите имат, предложенията стават много интересни.

Версиите ще се различават външно по различни елементи, като напълно електрическият модел например няма радиаторна решетка, защото не му трябва, а нашият хибрид прави впечатление с биксеноновите си фарове и LED дневни светлини.

Автомобилите IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in са с напълно новия 4-цилиндров бензинов двигател Kappa 1.6 GDI с директно впръскване на горивото. Той е с отлична термална ефективност от 40%, 105 к.с. и 147 Nm. Двигателят работи супер икономично в цикъла на Аткинсън и е съобразен с хибридното приложение, комбиниран с директно реагираща трансмисия с плавно превключване на 6-те предавки и с двоен съединител. Прехвърлянето на силовите потоци е много меко и се установява само от индикатора на таблото.

Подбраният електродвигател дава възможност за напълно електрическо управление и осигурява незабавен въртящ момент, докато шасито с многоточково задно окачване значително увеличава комфорта, но и усещането за динамика.
Електродвигателят на IONIQ Hybrid е с 43,5 к.с. и 170 Nm. Той се захранва  от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 kWh, разположена под задните седалки, но без това да намалява удобството в салона. В същото време багажният обем е цели 400 литра и когато вдигаме задния капак, по нищо не личи, че тази кола е толкова специална.

В съчетание с двигателя 1,6-GDI, IONIQ Hybrid предлага системна мощност от 141 к.с. и 265 Nm.

При IONIQ Plug-in могат да се изминат приблизително 50 км само с електрическо задвижване, осигурено от мощната 8,9 kWh литиево-йонна полимерна батерия. Електрическият двигател в тази версия е с мощност 61 к.с. и той работи заедно с 1,6 GDI Kappa, като емисиите CO2 са едва 32 г/км. Версията IONIQ Electric предлага изцяло електрическа мобилност с помощта на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с мощност 28 kWh за очакван пробег от над 250 км. Максималният въртящ момент от 295 Nm се осигурява от електрическия двигател с максимална мощност от 120 к.с. посредством редукторна трансмисия с една предавка, като се постига ускорение на автомобила до 165 км/ч.

Тези резултати са възможни и благодарение на външната форма, която е с коефициент на челно съпротивление от едва Cd0,24! Колата при това има модерен дизайн на четириврато купе, без да има от това последствия за комфорта на пътниците на задните седалки.

Интериорът на гамата IONIQ прави впечатление като цяло с модерен дизайн и мобилна свързаност чрез Android Auto, Apple Car Play и Tom Tom live services, както и безжично зареждане на смартфона.

Човек наистина усеща, че се намира в автомобил от 21. век със 7-инчовия TFT екран с ключовата за водача информация.

При преместването лоста на трансмисията встрани, колите влизат в спортен режим и графиката на таблото се променя, като най-голям и централен става оборотомерът, а скоростта се изписва цифрово в него.

По-важно е обаче, че самото движение се променя, като колата става още по-пъргава и отзивчива.

Моделът е отлично оборудван с модерни системи за безопасност, като Autonomous Emergency Braking, Lane Keep Assist System, Blind Spot Detection, Rear Cross-Traffic Alert, Smart Cruise Control и т.н.
IONIQ получи максималния 5-звезден рейтинг за безопасност от независимата организация за оценяване на автомобили Euro NCAP. 

Тестът е публикуван в брой 201, февруари 2017 на ClubS1

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter