Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън: Положително е, че имам три нови задвижващи системи за останалата част...

Хамилтън: Положително е, че имам три нови задвижващи системи за останалата част от сезона

40
0

Люис Хамилтън направи само една серия обиколки в квалификацията за Гран при на Белгия, колкото да запише време в рамките на 107% от най-доброто постижение в Q1 и да разполага с избор дали да тръгне от стартовата решетка или от питлейна. Английският пилот на Мерцедес бе с минимална програма, след като се оказа с наказание 55 места назад на грида заради смени на компоненти от задвижващата система. Отборът му реши да предприеме този ход, за да разполага трикратният световен шампион с достатъчно елементи, без да понася по-нататък санкции.

Хамилтън благодари на тима си за усилията и продължи: „Крайното наказание е огромно – 55 места, но положителното е, че имам три нови задвижващи системи за (останалата част от) сезона. Самата квалификация определено бе странна за мен. Нямаше смисъл да демонстрирам скорост. Всичко бе съсредоточено върху подготовка за състезанието. Идеята е да загубя възможно най-малко точки, а това означава да разполагам с колкото се може повече нови гуми, както и с добре настроен автомобил.”

Задвижващата система на Мерцедес е с подобрения в Белгия, като екипът има още няколко възможности за новости по агрегата до края на сезона. Хамилтън обаче може да не получи най-новата спецификация – ако има такава през следващите седмици.

„Тимът постоянно развива двигателите и възможността за нов вариант на по-късен етап през годината съществува”, отбеляза Люис. „Аз няма да го получа. Тази жертва е принудителна, но сега поне имам налични агрегати. Убеден съм, че мога да натискам повече с тези три мотора. Техниката има определен живот, а по време на състезателен уикенд съществуват граници, до които дори не се доближавам. Постоянно пазех агрегатите, когато имах пет, опитвах се да не ги пресилвам. Сега ще ги използвам.”

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф добави, че няма перфектен сценарий.

„Ако имаме нов двигател с по-добро представяне, то това би могло да навреди на Люис. Понастоящем обаче не виждаме такова развитие при тестовете на динамометрите. Не смятам, че ще има някакво влияние върху битката му в шампионата. Предимствата да разполага с три задвижващи системи са повече от недостатъците”, обясни австриецът.

Хамилтън призна също така, че е мислил върху варианта и нарочно да си изкара официално предупреждение в петък или събота в Белгия. Той има две до момента и при трето можеше да получи наказание 10 места назад на грида. Идеята се появи, тъй като британецът при всички положения отиваше в дъното на стартовата решетка заради смените на компоненти от задвижващата система.

„Естествено, че мислехме за това. Но подобна постъпка би била против правилата. Бих извършил нещо опасно, при това нарочно, което също нарушава регулациите. Ние не работим така. Освен това, ако бяхме сторили нещо подобно, те (стюардите – б.р.) щяха да кажат: „Тук така и така имаш 55 места наказание, ето ти 10 за следващия старт”. Не беше особено умна идея”, заяви Люис.