Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер нападна Рено, иска ФИА да вземе мерки за изравняване на възможностите

Хорнер нападна Рено, иска ФИА да вземе мерки за изравняване на възможностите

75
0
Гран при на Австралия,старт

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер нападна остро Рено след Гран при на Австралия. В първия кръг от световния шампионат на Формула 1 само единият пилот на тима от Милтън Кийнс финишира – Даниел Рикиардо се класира шести. През целия уикенд австралиецът имаше грижи с управлението на колата си, а в петък получи и повреда в двигателя с вътрешно горене.

От другия тим със задвижваща система на Рено също завърши един състезател – Карлос Сайнц, докато Макс Верстапен отпадна с проблем в агрегата. Натрупването на проблеми доведе до избухване от страна на Хорнер, който изрази крайно неудовлетворение от работата на Рено.

„Беше труден уикенд за Рено. Двигателят просто е неуправляем. Това се вижда и се чува в коментарите на пилотите. Най-ясното доказателство е, че на старта Даниел потегли сравнително добре и след това вече се виждат дупките в това как идва мощността. Според мен влияе върху толкова много неща – влизане и излизане от завой, износване на гумите. Не можеш да караш колата както трябва. Започваш да играеш със спирачния баланс, опитваш се да компенсираш, но си толкова далеч от оптималния вариант. Спирачките изстиват, после гумите вече не работят както трябва. Ефектът на спиралата”, коментира шефът на Ред Бул.

Той бе категоричен, че Рено трябва да намери решение, и то бързо. Посочи Ферари като пример за напредък и заяви, че прогресът на Заубер – при цялото му уважение към швейцарския тим – едва ли се дължи на шасито, което не е кой знае колко променено в сравнение с миналия сезон. Според Хорнер Ред Бул е дори по-назад по отношение на мощността и управляемостта, отколкото бе в Абу Даби в края на сезон 2014 г. Той каза и че „Рено изглежда върви назад”.

„Когато печелехме, ние никога не сме имали такова предимство като това на Мерцедес. Забраниха двойните дифузьори и подвижните аеродинамични елементи, промениха изпускателните системи, по средата на сезона смениха изискванията за картите за управление на двигателите, вършеше се какво ли не. Здравословна ли е сегашната ситуация? ФИА има механизъм в рамките на правилата, с който да изравни нещата. Може би трябва да прегледат какво е положението. Мерцедес са свършили супер работата си: имат добър автомобил, фантастичен двигател и двама много силни пилоти. Проблемът е, че разликата е толкова голяма. В крайна смета се получава състезание, в което все едно има три отделни класа коли и според мен това не е здравословно за Формула 1”, заяви Хорнер.

Англичанинът посочи, че след уикенда на Албърт парк Ред Бул и Рено трябва да се прегрупират и отборът да предложи помощ на доставчика си на задвижващи системи, „където е възможно, защото те явно са позагубени в момента и трябва бързо да разберат какво става. При четири коли имаше две повреди в задвижващата система и всевъзможни проблеми с управляемостта. Това е старт, какъвто Рено не може да си позволи.”

Оперативният директор на Рено Спорт F1 Реми Тафен посочи, че френският производител се сблъска с поредица проблеми през уикенда в Австралия както с Ред Бул, така и с Торо Росо. „Издръжливостта бе под нужното ниво, но повредите в двигателите с вътрешно горене на Рикиардо (по време на тренировките) и Верстапен не са свързани. Вече чертаем възстановителна програма, за да се случва отново. Най-големият проблем бе управляемостта, заради която никой от пилотите не се чувстваше удобно в колата си. Той влияе на работата с педала на газта, върху увереността в завоите и ни коства време за обиколка и точки този уикенд. Свързвано е с картите за управление или с начина, по който задвижващата система е конфигурирана. Не е лесно за оправяне, но не изисква напълно нов дизайн”, допълни Тафен.

Управляващият директор на спортния департамент на Рено Сирил Абитебул заяви от своя страна, че френският производител е направил прогрес през зимата и продължи: „Не можахме обаче да го покажем тук и всъщност дори изглежда сме отстъпили. Сега трябва да реагираме, но да не прекаляваме. Необходимо е да подходим със здравия разум, който винаги е бил в основата на работата ни през всички години развитие на F1 двигатели. Сезонът е дълъг, имаме време и капацитет да реагираме и да оставим лошия старт зад гърба си.”